نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اصرار کردند و آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.
کد خبر: ۷۰۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 20 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - یکشنبه- مجلس به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند اما بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

 

مجلسی ها لایحه CFT را با 117 رای موافق ، 62 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

 

مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت ضمن قرائت ماده واحده این لایحه گفت:به دلیل آن که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر نظر قبلی خود اصرار دارد این لایحه برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود 

 

به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر شورای نگهبان پیش از این در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس اعلام کرد که در جلسه 28 آذر 97 شورای نگهبان اصلاحات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مورد بررسی قرار گرفت که همچنان اکثر مغایرت های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است.

 

وی یادآور شد: در بند یک نظر قبلی شورای نگهبان به جز ایراد، مبنیا بند 3 سابق، بند 4 مصوبه فعلی سایر ایرادات این بند به قوت خود باقی است.

 

کدخدایی تصریح کرد: همچنین سایر ایرادات قبلی شورای نگهبان به جز ایرادات 2 و 3 نظریه سابق، کماکان به قوت خود باقی است.

 

این ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت اما اعضای این کمیسیون بر مصوبه قبلی مجلس اصرار کردند و آن را برای رسیدگی نهایی به صحن مجلس ارجاع دادند.

 

مجلسی ها هم امروز با تایید نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند و این لایحه را برای تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار