به نظر می رسد سرویس اطلاعاتی انگلیس چند روز پیش به اطلاعات جدیدی درباره خطرناکترین زن جهان دست یافته است.
کد خبر: ۷۰۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 19 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از العربیه، رسانه های انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه گزارش دادند: سرویس اطلاعاتی این کشور اطلاعات زیادی درباره «سامانتا لوت ویت» تروریست زن ۳۵ ساله انگلیسی به دست آورده که پیش از این خبرها از مخفی شدن او در کنیا ویا سومالی حکایت داشت.

 

 

اطلاعات به دست آمده توسط سرویس اطلاعات انگلیس حاکی است که این تروریست زن شماره یک جهان، حدود ۴۰۰ نفر را کشته و امکان دارد در یمن مخفی شده باشد.

 

سرویس اطلاعاتی انگلیس پس از بررسی ها و تعقیب هفت ساله این زن تروریست به اطلاعات مذکور دست یافته است.

 

این اطلاعات همچنین حاکی است که این زن خطرناک ارتباط نزدیکی با گروه تروریستی الشباب سومالی دارد که از وی در طول حضور چندین و چند ساله در کنیا و سومالی محافظت کرده است.

 

«سامانتا لوت ویت» دختر یک سرباز انگلیسی است که به ادعای خود در ۱۵ سالگی اسلام آورد و نامش را تغییر داد.

 

 

وی که تحت تعقیب سرویس های امنیتی کشورهای غربی و آفریقایی است، به عنوان مغز متفکر تروریست ها، برای انجام حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان تلاش می کند.

 

این زن برای انجام حملات تروریستی همانند حمله انتحاری همسرش «ژرمن لندسی» در لندن که به همراه ۳ انتحاری دیگر به متروی لندن حمله کرد،در حال برنامه ریزی برای انجم حملات بیشتر است.

 

در آن حملات که در هفتم جولای ۲۰۱۵ از سوی همسر سامانتا به همراه ۳ انتحاری دیگر انجام شد، لندسی همسرسامانتا نیز خود را منفجر کرد که طی آن حملات ۵۲ تن کشته و بیش از ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

سامانتا از طریق چت در اینترنت با ژرمن لندسی آشنا شده بود؛ وی پس از ازدواج با این فرد، از وی صاحب یک دختر و یک پسر شد.

 

 

این زن پس از آنکه همسر تروریست خود را از دست داد، با فردی دیگر به نام «حبیب صالح الغنی» که کارشناس بمب سازی و به «اسامه» معروف بود، ازدواج کرد و از او نیز صاحب سومین فرزند خود شد سپس برای زندگی به همراه او به کنیا رفت و پس از آن به طور کامل ناپدید شد. هرچند او پس از ناپدید شدن با خانواده خود در انگلیس تماس می گرفت اما از سال ۲۰۱۱ میلادی به طور کامل ناپدید شد و دیگری خبری از او نشد.

 

خبرها حاکی است که وی در برخی عملیات های تروریستی در نایروبی دست داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار