نوه‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) از ارسال نامه به گورباچف، با اشاره به این‌که «امام در بخشی از این نامه خطاب به گورباچف می‌گوید اندیشمندان خود را بفرست تا با علمای اسلام گفت‌وگو کنند» تاکید کرد که «این همان چیزی است که بدرد جامعه‌ امروز ما می‌خورد.»
کد خبر: ۷۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 19 January 2019

تابناک رضوی به نقل از خرداد: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی عصر امروز (پنجشنبه) در نکوداشت سی‌امین سالگرد ارسال نامه‌ امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار کرد: شوروی برای نسل امروز ما یک صرفا نام تاریخی است. واقعیت این است که شوروی در دوران خودش ابرقدرتی بود که رگه‌های قدرتش در همه‌ی نقاط جهان دیده می‌شد.

 

 

حسن خمینی ضمن تشریح تاریخ شکل‌گیری شوروی گفت: در سال ۱۹۸۵ در شوروی یک جوانگرایی اتفاق افتاد که طی آن گورباچف ۵۷ ساله به رهبری رسید. گورباچف دو کار بسیار بزرگ، یکی در زمینه‌ سیاسی و دیگری اقتصادی انجام داد. اقدام سیاسی او مربوط به موضوع آزادی و اقدام اقتصادی او مربوط به اهمیت دادن به مالکیت خصوصی بود.

 

 

وی ادامه داد: هر چند که در آن زمان همه جهان فهمیده بود که نفی مالکیت و آزادی انسان به سرانجام نمی‌رسد اما امام به آن‌ها می‌گوید «مشکل شما مالکیت یا آزادی نیست، مشکل شما عدم اعتقاد به خداست.»

 

 

متولی حرم بنیانگذار انقلاب پیش‌بینی، خیرخواهی و گفت‌وگو را از اهداف امام خمینی از ارسال نامه به گورباچف دانست و در تشریح هدف پیش‌بینی امام گفت: پیش‌بینی امام از سنخ سایر پیش‌بینی‌های اندیشمندان در آن زمان نبود. تاکید امام این بود که حتی اگر مشکل آزادی و عدالت را هم برطرف کنید، دینداری شما آمریکایی است.

 

 

وی در تشریح هدف خیرخواهانه‌ی امام از ارسال نامه گفت: امام با گورباچف به طور خیرخواهانه صحبت می‌کند. به عبارتی می‌گوید اگر می‌خواهی بمانی فلان کار را بکن درواقع امام راه را به او نشان می‌دهد.

 

 

سیدحسن خمینی سومین هدف امام را گفت‌وگو نامید و تصریح کرد: راهی که امام به گورباچف نشان داد، گفت‌وگو بود. همان چیزی که بدرد جامعه‌ی امروز ما می‌خورد. امام به گورباچف گفت اندیشمندانت را بفرست تا با علمای اسلامی ما گفت‌وگو کنند.

 

 

وی در پایان نامه‌ امام را «هشداری به همه تاریخ» خواند و گفت: امام به عبارتی به همه تاریخ گفت که اگر راهی غیر از راه خدا بروید، فرو می‌پاشید.دوری از خداست که باعث می‌شود عدالت بر آزادی یا آزادی بر عدالت ترجیح داده شود. پیام امام، پیام به فطرت‌ها و دلهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار