رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید تلاش کنیم سرمایه‌های فرهنگی شهر ابزار نبرد گفتمانی در عرصه سیاسی قرار نگیرد.
کد خبر: ۷۰۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 18 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری با بیان اینکه مشهد میراث‌دار خراسان بزرگ و زادگاه عالمان و اندیشه‌ورزان بسیاری در گذشته و دوران معاصر بوده است، گفت: این خطه پهناور و بزرگ آبستن حوادث بسیاری در عرصه تاریخی و کانون مبادلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و ... بوده که به غنای فرهنگی و تاریخی آن بهایی دوچندان افزوده است.

حیدری با اشاره به وجود مسیر جاده ابریشم در خراسان و اینکه این استان زادگاه زبان پارسی است، افزود: خراسان مرکز تبادل اندیشه‌ها و مرکز رفت و آمد عالمان و بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف فکری و اندیشه‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان در 1200 سال قبل پایگاه مناظرات علمی و مرکز یکی از کرسی‌های آزاداندیشی بین تمامی عالمان کلامی با ادیان و مذاهب مختلف محسوب می‌شده و در حضور امام رضا(ع) به بحث و گفتگو می‌پرداختند.

 

حیدری با بیان اینکه مشهد و خطه خراسان با وجود سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی گران‌سنگ و تمدن تاریخی خود با ایده‌آل‌ها و آنچه که شایسته است فاصله بسیاری دارد، افزود: زائر و مجاور را دو عنصر فرهنگی تفکیک ناپذیر از منظومه عناصر هویتی مشهدالرضا(ع) می‌دانیم و برغم تفاوت‌های نظری در مفاهیم زائر و گردشگر و یا مجاور و شهروند، در عرصه عمل پیوندهای وثیقی میان ا‌ین مفاهیم وجود دارد و تفکیک مرزهای آن در عرصه تجربی چندان امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم سرمایه‌های فرهنگی شهر ابزار نبرد گفتمانی در عرصه سیاسی قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار