سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل تشریح کرد؛
برنامه های سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق اعلام شد.
کد خبر: ۷۰۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 15 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از برنا، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در روز یکشنبه به منظور تعمیق هرچه بیشتر روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق رهسپار بغداد شد، در راس هیاتی عالیرتبه سیاسی و اقتصادی فردا سه شنبه به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق سفر می کند.

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان که در بدو ورود مورد استقبال مقامات عالی اقلیم کردستان قرار خواهد گرفت در مدت زمان اقامت خود در اربیل با مقامات ارشد کردستان عراق دیدار و گفتگو می کند.

 

 

سرکنسول ایران در اربیل با تائید این مطلب که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از انجام دیدار های سیاسی و اقتصادی خود در اربیل رهسپار سلیمانیه خواهد بود خاطرنشان کرد: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اربیل در راس هیاتی عالیرتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی و با همراهی فعالان حوزه تجاری و بازرگانی و مدیران شرکت های فنی و مهندسی به اقلیم کردستان، نشان از اهمیت ویژه این منطقه برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

 

وی افزو: همایش بررسی راهکارهای توسعه روابط دوجانبه اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که با حضور مقامات تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی در اربیل برگزار می شود، مورد توجه ویژه وزیر امور خارجه کشورمان خواهد بود.

 

 

سرکنسول کشورمان در اقلیم کردستان در ادامه صحبت خود خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه حدود سه میلیارد دلار از واردات عراق از کشورمان از طریق گذرگاه های مشترک با اقلیم کردستان انجام می پذیرد لذا دومین نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی طرفین در سالجاری از بدو ورود هیات به اربیل در محل اتاق بازرگانی اقلیم آغاز بکار خواهد کرد و مقامات اقتصادی در جلسه ای رو در رو زمینه های ارتقا سطح روابط را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

 

 

وی افزود: البته همایش اقتصادی بزرگی نیز بعدازظهر روز سه شنبه در سلیمانیه بدین منظور برگزار خواهد بود.

 

 

عبادی افزود: سفر آقای ظریف به اقلیم کردستان عراق همچون گذشته منشاء خیر و برکت در ارتقای سطح روابط فی مابین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار