رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از راهکارها و عرصه های مهم برای هزینه کردن اعتبارات حوزه آموزش شهروندی، در زمینه کودکان و خانواده است. 
کد خبر: ۷۰۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 13 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید و زندگی با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء یکی از مهمترین مسائل در حوزه محیط زیست شهری محسوب می‌شود، اظهارکرد: بدون شک آموزش و فرهنگسازی در این خصوص را، بعنوان کم‌هزینه‌ترین و کارآمدترین روش، باید از مدارس، فضاهای آموزشی و فرهنگی شروع کنیم.

حیدری با تاکید بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از فضاهای آموزشی، گفت: از سنین پایه باید بر حوزه جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان متمرکز شویم چراکه این رده سنی، مناسبترین زمان برای آموزش کودکان و نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از برگزاری نخستین جشنواره پاکیاران شهر امیدوزندگی که با هدف قدردانی از کودکان و نوجوانان تلاشگر در عرصه صیانت از محیط زیست و تفکیک زباله از مبداء شکل گرفت، تصریح کرد: این رویکرد باید به پهنه تمامی مدارس و دانش‌آموزان شهر مشهد گسترش یابد و آنها را تحت پوشش خود قرار دهد؛ تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای مدیریت شهری بشمارخواهد آمد.

حیدری با تاکید بر اینکه یکی از راهکارها و عرصه های مهم برای هزینه کردن اعتبارات حوزه آموزش شهروندی، در زمینه کودکان و خانواده است، تصریح کرد: فرزندان ما از سنین خردسالی و کودکی باید در جهت حفظ نظافت شهر خود کوشا باشند و همپای والدین خود در جهت تفکیک زباله از مبداء گام بردارند

وی در پایان گفت: انتظارها از حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد بیش از این‌هاست و امیدواریم با تلاش‌روزافزون بتوانیم گام های موثرتری در جهت نهادینه شدن رفتارها و هنجارهای اجتماعی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار