دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه میزبان بخش ادبی جشنواره ملی مهدوی صراط است.
کد خبر: ۷۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 12 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،بهروز همتی ، از برگزاری جشنواره ملی مهدوی «صراط» برای نخستین‌بار در کشور خبرداد و اظهار داشت: بخش ادبی جشنواره ملی مهدوی صراط شامل داستان‌نویسی برای اقشار کودک، نوجوان و بزرگسال، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی فیلم کوتاه و نوشتن نامه به امام زمان(عج) به استان کرمانشاه محول شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه گفت: در جشنواره ملی مهدوی صراط در بخش شعر، بنیادهای فرهنگی مهدی موعود(عج) در استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی به ترتیب دبیری برگزاری این جشنواره را در بخش‌های ذیل بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: این بخش‌ها شامل بخش‌های «شعر» شامل قالب‌های کهن و نوین به زبان‌های فارسی، کردی، ترکی، لری، «فضای مجازی» شامل فعالیت فرهنگی دیجیتال وب سایت وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، نشریه الکترونیک، تولید محتوای دیجیتال استیکر مهدوی، بازی، اینفوگرافی، پادکست، بخش ویژه شامل ایده‌های دیجیتال مهدوی، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و تولید اپلیکیش و «هنر و رسانه» شامل انیمیشن کوتاه و موشن گرافیک، نقاشی خط و طراحی پوستر است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی مهدوی صراط گفت: این اهداف شامل ایجاد زمینه تحرک و پویایی و نشاط از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، تقویت مبانی فکری، هنری و عقیدتی، گسترش و رشد فرهنگ مهدوی، شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر نسبت به امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای خلق آثار با موضوع منجی آخرالزمان(عج) است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه موضوع جشنواره و مسابقه در هر چهار بخش آزاد و محوریت مهدویت و انتظار است بیان کرد: حداکثر زمان ارسال آثار در بخش ادبی جشنواره صراط 30 دی است.

همتی با اشاره به همزمانی زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ادبی، همراه با برپایی مراسم جشن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: آثار برتر در روز دوشنبه 15 بهمن مصادف با سومین روز از دهه فجر معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب داستان اعم از داستان کوتاه یا داستانک آزاد هستند و داستان‌های بلند و رمان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در هر دو بخش جشنواره لازم است آثار خود را حداکثر تا 30 دی ماه به صورت فایل pdf یا word از طریق ایمیل به نشانی info@bonyadkermanshsh.ir یا از طریق نشانی کرمانشاه، بلوار شهید مطهری غربی، روبروی بانک مسکن، بنیاد بین‌المللی غدیر و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه ارسال کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند در بخش «نامه‌ای به امام زمان(عج)» جشنواره ملی مهدوی صراط شرکت کنند، گفت: دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه نیز در تمامی بخش‌ها به ویژه در بخش ادبی با موضوع «مهدویت و انتظار» مجاز به نوشتن مقاله کوتاه در 5 تا 8 صفحه A4 هستند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار