هندسی ساری میادین ، هوشمند سازی تقاطع ها و بهسازی معابرشهری توسط شهرداری خوی اجرا میشود .
کد خبر: ۷۰۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 12 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

مهندس محرم اکبر زاده شهردار خوی گفت : اصلاح هندسی میادین، اتمام مطالعات طراحی تابلوهای هدایت مسیر و انتظامی، هوشمند سازی تقاطعات سطح شهر، توسعه دوربین های نظارتی و پلاک خوان و بهسازی معابر در سطح شهر از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری در سال ۹۷ می باشد که تلاش می کنیم با مناسب سازی بخش های مختلف و اقدامات متنوع فضای آرام شهری برای شهروندان ارزشمند خوی ایجاد شود.

مهندس اکبرزاده افزود : تغییر رویکرد کلی شهرداری و تدوین سیاست های کلان شهرداری بر اساس نگاه انسان محور و اندیشه توسعه‌گرا، موجب ایجاد تحولات اساسی در حوزه حمل و نقل و ترافیک و پروژه های عمرانی زیر بنایی شهری می باشد .

وی ادامه داد : تغییر در ساختار پروژه ها و طراحی بر حسب محوریت انسان و بهبود فضاهای انسانی در پروژه های مختلف شهری امروز در شهرداری صورت گرفته و تلاش می کنیم تا در اجرای این پروژه ها بخش های ویژه ای برای شهروندان به شکل ها و فرم های مختلف طراحی کنیم.

محرم اکبرزاده اضافه نمود : کمربندی ضلع غربی خوی بعنوان مطالبه مهم شهروندان و دغدغه مدیریت شهری برای تکمیل رینگ دور شهر در دست احداث بوده، مسیرگشایی و خاکبرداری بیش از ۴۵۰ هزارمترمکعب و خاکریزی بیش از ۱۸ هزار متر مکعب به همراه طراحی و اجرای ۲ پل با دهانه ۱۰ متری و یک پل با دهانه ۱۳ متری، با اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و با یشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در دست اجراست.

شهردار خوی خاطرنشان کرد : آنچه که در این پروژه علاوه بر ساختار عمرانی آن پیش بینی و طراحی شده است، اجرای بیش از ۴/۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری برای اولین بار در سطح شهر ویژه خانواده ها در دو طرف مسیر کمربندی است که با طراحی ویژه بر اساس ویژگیهای جغرافیایی این مسیر هم گام بزرگی برای حضور علاقمندان و خانواده ها برداشته می شود هم با ایجاد فضای جاذب شهری و گردشگری برای مسافرین و گردشگران ، این کمربندی به یک فضای گردشگری ویژه تبدیل می شود.

شهردار خوی اضافه کرد: اتصال این کمربندی به جاده قطور، ایجاد مسیرهای دسترسی به تپه شهدای مطهر گمنام بعنوان یکی از فضاهای معنوی شهری و باغ تاریخی دلگشا با بخش های متنوع خدماتی، رفاهی و تفریحی از جمله ویژگیهای دیگر این پروژه کلان شهری است که قطعا خواهد توانست ظرفیت های گردشگری و تفریحی شهر خوی را متحول کرده این بخش از شهر را به یک جاذبه گردشگری و رفاهی تبدیل کند.

شهردار خوی گفت: تقاطع غیر همسطح آیت الله خویی(ره)، پروژه کلان عمرانی دیگری است که بطور همزمان از سوی شهرداری با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرابوده، اجرای ۴ راست گرد شبدری، تسهیل سازی عبور و مرور خودروها، تسهیل امور ترافیکی و اتصال دهنده کمربندیهای شهید حجازیفر ، ۴۵ متری ضلع غربی و بلوار آیت الله خوئی(ره) بوده، در کنار طراحی جلوه بسیار مناسبی برای ورودی شهر خوی نقش مهمی در حوزه روان سازی ترافیکی در این بخش شهری ایفا می کند.

اکبرزاده افزود: طول تقاطع غیر همسطح ۷۰۰ متر، دو مسیر رفت و برگشت در این تقاطع طراحی شده که هر مسیر دارای ۴ لاین با عرض 3 و نیم متر همراه با ۴ راست گرد بدون تداخل حرکتی مسیرها با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در دست اجراست و مدت زمان اجرای پروژه فاز یک کمربندی ضلع غربی و تقاطع غیر همسطح آیت الله خوئی(ره) ۱۵ ماه کاری برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: ایمن سازی معابر با هدف کاهش تصادفات فوتی و جرحی از جمله مسائلی است که با توجه به اهمیت موضوع و تلاش برای کاهش سوانح خودرویی و جلوگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار خوی در پایان سخنان خود تاکید نمود : مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از سوی مشاور در دست انجام بوده و مراحل نهایی این مطالعات در حال انجام است که با اتمام این مطالعات شاهد تغییرات عمده در حوزه ترافیک شهری خواهیم بود که ماحصل این مطالعات علمی در واقع کاهش معضلات ترافیکی بعنوان گام مهمی برای افزایش رفاه شهروندان و آرامش روانی در تردد از معابر خواهد بود .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار