معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خبر داد؛
معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: براساس نظرسنجی که توسط دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده بیش از 70 درصد شهروندان از عملکرد خدمات شهری رضایت دارند.
کد خبر: ۷۰۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 09 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، خلیل‌الله کاظمی معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد و معاون جدید حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی عمران شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد یکساله گذشته حوزه معاونت خدمات شهری عنوان کرد: بسیار خرسندم که با همکاری بیش از 11 هزار نفر از همکارانم در سطوح مختلف در این معاونت، شاهد رضایت نسبی شهروندان هستیم.

وی با بیان این که مدعی عدم کمبود و نقص در این معاونت نیستیم اظهار کرد: براساس نظرسنجی که توسط دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده بیش از 70 درصد شهروندان از عملکرد خدمات شهری رضایت دارند.

 

معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: در سال 86 سرانه فضای سبز مشهد 8.6 مترمربع و وسعت کمربند جنوبی 510 هکتار بود که اکنون سرانه فضای سبز به 16.6 مترمربع و کمربند سبز به 2800 هکتار افزایش پیدا کرده و تعداد پارک ها نیز از 269 پارک به 595 پارک افزایش پیدا خواهد کرد.

کاظمی ادامه داد: در حوزه جداسازی آب خام از آب شرب برای آبیاری فضای سبز که یکی از دغدغه‌های شهروندان و کارشناسان بود 133 کیلومتر شبکه انتقال ایجاد و تا پایان سال به ابتدای ارتفاعات جنوب خواهد رسید.

معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز از 22 ایستگاه به 48 ایستگاه افزایش پیدا کرده تصریح کرد: در این مدت خودروهای آتش‌نشانی نیز از 92 دستگاه به 237 خودرو آتش‌نشانی افزایش پیدا کرده و رفت و روب و جمع‌آوری پسماند 100 درصد مکانیزه و مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص شعار شهردار سابق مشهد در خصوص شهر بدون معتاد گفت: همکاری و اقدامات ما در خصوص جمع‌آوری معتادان و کمپ‌های ماده 16 با بهزیستی همچنان در حال انجام است و تحقق شعار شهر بدون معتاد نیز نیاز به مقدماتی داشت که در حال اجراست.

معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به نیاز 23 میلیون مترمکعبی آب برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد افزود: از این میزان 7-8 درصد از آب لوله‌کشی استفاده می‌شود و مابقی از چاه‌های که برای شرب کیفیت ندارند و از روان آب‌ها و تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود .

کاظمی ادامه داد: پروژه بزرگی نیز جهت انتقال پساب تصفیه‌خانه خین عرب با هزینه 8 میلیارد تومان در حال اجراست که به وسیله آن سالانه 6 میلیون مترمکعب از پساب این تصفیه‌خانه جهت آبیاری فضای سبز شهر مشهد منتقل و استفاده خواهد شد.

معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در کشف‌رود اشاره و اضافه کرد: پس از رفع تصرف 192 هکتار از اراضی کشف‌رود این اراضی درختکاری شد و قرار است در 1900 هکتار از اراضی کشف‌رود نیز مجموعه گردشگری ایجاد شود که بخشی از این زمین‌ها ابتدا باید توسط شرکت آب و فاضلاب تملک و در آن درختکاری انجام شود.

وی در باره خصوصی آتش‌نشانی نیز گفت: این موضوع توسط شورای شهر مشهد تصویب و در هیات تطبیق مصوبات فرمانداری نیز تائید شده است.

معاون سابق خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: افرادی که با خصوصی‌سازی آتش‌نشانی مشکل داشتند به بند کاف تبصره 8 اشاره و آن را امری حاکمیتی می‌دانستند در حالی که اینگونه نیست، سئوال ما این است که آیا بهتر آن است که 17-18 ایستگاه آتش‌نشانی که کمبود داریم توسط بخش خصوصی ایجاد و تعداد زیادی از جوانان بیکار مشغول کار شوند بهتر است؟ یا اینکه به دلیل نداشتن اعتبار این کار انجام نشود؟ به هرحال معتقدم که دغدغه‌های مخالفان که دغدغه ما نیز هست قابل حل است.

کاظمی در خصوص پروژه‌های درحال اجرای خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز گفت: هم اکنون 35 پارک در حال احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، 2 مجتمع صنفی نیز با ظرفیت 480 و180 واحد نیز در حال احداث و تکمیل است که به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار