شرکت نیشکر هفت‌تپه تاکنون 352 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است. همچنین مجموع مطالبات ما در خوزستان، حدود سه هزار میلیارد تومان است و اکنون یک هزار میلیارد تومان در بخش درمان بدهی داریم و بسیاری از دستگاه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در حال لغو قرارداد هستند.
کد خبر: ۷۰۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 08 January 2019

در این نشست که فرماندار شوش ، مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان و تعدادی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند موضوع مطالبات شرکت توزیع برق خوزستان و تامین اجتماعی از شرکت نیشکر هفت تپه بررسی شد.

به گزارش"تابناک"؛ تامین اجتماعی خوزستان سه هزار و 510میلیارد ریال و شرکت توزیع برق خوزستان 350میلیارد ریال از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مطالبه دارند.

شرکت توزیع برق خوزستان متعهد شد مقدمات جداسازی برق منازل مسکونی را از برق صنعتی شرکت انجام دهد تا هزینه های شرکت نیشکر هفت تپه بی رویه افزایش نیابد و برای هر واحد مسکونی سازمانی کنتور برق نصب کند.

در این نشست چهارساعته مقرر شد شرکت کشت و صنعت هفت تپه نیشکر هیچ بدهی جدید ایجاد نکند و بدهی جاری (ماهانه) را نیز پرداخت کند.

تامین اجتماعی خوزستان نیز متعهد شد امسال 97نفر از کارکنان نیشکر هفت تپه را با دریافت 20 میلیارد ریال به صورت نقد و 30میلیارد ریال در اقساط 9 ماهه بازنشسته کند.

سیدمحمد مرعشی در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی خوزستان به سه میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد. با 18 تعهد کوتاه‌مدت (ایام بیماری، کفن و دفن و ...) و در کنار آن بخش درمان بار سنگینی بر این سازمان تحمیل می‌شود.
 
وی افزود: در کنار این تعهدات، بازنشستگی افراد نیز وجود دارد که در این بخش به 190 هزار خانواده در خوزستان حقوق پرداخت می‌کنیم و بار سنگینی به این سازمان وارد شده است.
 
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: هر چند سالانه بودجه‌ای متناسب با مصارف خوزستان داریم ولی در سال جاری 20 درصد از منابع را به دست نیاورده‌ایم. 
 
مرعشی عنوان کرد: این سازمان در کنار مجموعه مدیریت استان قرار دارد و در امنیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مشارکت داریم اما متاسفانه همکاری‌های یکطرفه هستند.
 
وی عنوان کرد: تکالیفی فراتر از قانون به ما اعمال می‌شود. از سال 95 تاکنون 1147 نفر از کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه را بازنشسته کرده‌ایم. ما بخشی که تعهد شرکت بوده است و باید چهار درصد مستمری و حق بیمه را تقسیط می‌کردیم را انجام دادیم اما حتی یک ریال بابت 50 میلیارد تومان بازنشستگی این افراد به ما پرداخت نشده است. زمانی که احکام بازنشستگی صادر می‌شود، به ما فشار وارد می‌کنند اما هنگامی که شرکت‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، به ما می‌گویند از آنها تضمین نگیریم و قسط را نیز دریافت نکنیم.
 
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: هشدار می‌دهیم که در حال وارد شدن به چالش هستیم.  متاسفانه تکالیف ما تنها مربوط به شرکت هفت‌تپه نیشکر نیست بلکه برای 25 شرکت دیگر نیز هست که مجموعه بدهی این 25 شرکت به سازمان تأمین اجتماعی حدود 1190 میلیارد تومان است.
 
وی ادامه داد: شرکت نیشکر هفت‌تپه تاکنون 352 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است. همچنین مجموع مطالبات ما در خوزستان، حدود سه هزار میلیارد تومان است و اکنون یک هزار میلیارد تومان در بخش درمان بدهی داریم و بسیاری از دستگاه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در حال لغو قرارداد هستند.

قرار شد بدهی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با معرفی و فروش یکی از املاک خود ، بخش مهمی از بدهی خود را به تامین اجتماعی خوزستان پرداخت کند.نیمی از مطالبات تامین اجتماعی از شرکت کشت و صنعت هفت تپه مربوط به جریمه دیرکرد این شرکت است.

امید اسد بیگی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز با بیان اینکه این شرکت ماهانه 100میلیارد ریال پرداختی دارد گفت: در ماه های اخیر این شرکت 400میلیارد ریال پرداختی به کارگران داشته است.وی موضوع فراری شدن خود از کشور را که در برخی رسانه های مجازی مطرح شده بود رد کرد و افزود: همه تلاش مجموعه مدیریتی این شرکت بر حل مشکلات این واحد صنعتی و رساندن تولید سالانه 100هزار شکر در فرایند سه تا چهارساله متمرکز شده است.

وی یکی از مشکلات فعلی این شرکت را تراکم نیرو بیان کرد.تامین اجتماعی در سال های 1395 تا 1396 یک هزار و 147 نفر از کارگران و کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه را بازنشسته کرده بدون اینکه اعتباری از شرکت دریافت کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه هیچ فردی از مجموعه کارگران هفت تپه در بازداشت نیست بیان کرد: هجمه رسانه ای مبنی بر بازداشت اسماعیل بخشی از کارکنان کشت و صنعت هفت تپه گوشه ای از سناریوی طراحی شده معاندان انقلاب اسلامی است.

عباس حسینی پویا افزود:رسانه های معاند که ضدیت آنان با انقلاب و نظام اسلامی به اثبات رسیده تلاش گسترده ای در راستای دامن زدن به مسایل کارگری انجام داده که دروغ پردازی آنان کاملا روشن است.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه نیشکر هفت تپه به اتمام رسیده و با برداشت نیشکر ، تولید شکر از سرگرفته می شود گفت:رسانه های معاند تلاش دارند با شایعه پراکنی فضای کارگری را ناامن کنند تا تولید در کشور متوقف شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز در ادامه از تشکیل کارگروه پیگیری حل مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با هدف سامان بخشیدن به مسایل این واحد صنعتی در شمال خوزستان خبرداد.حسینی پویا افزود: این کارگروه تا حل نهایی همه مشکلات این کشت و صنعت به فعالیت خود ادامه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار