نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت مالیات و جریمه در بودجه سال ۹۸ اظهار کرد:‌ مالیات و جریمه در تمام دنیا ابزار درآمد نیست، بلکه ابزاری برای هدایت رفتار است، اما امروز پیش‌بینی رشد بی‌حساب در جرایم، حتی جرایم رانندگی و اخذ مالیات در اعتبارات سال ۹۸ موجب نگرانی‌های شدید برای سال آینده است. امروز گویی ما دستگاه‌هایی راه ‌اندازی کرده‌ایم تا جریمه کنند و حیات خود را داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 06 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح (یکشنبه) در نطق میان دستور خود  در صحن مجلس به فرارسیدن سال‌روز اجرای طرح استعماری حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط پهلوی اول اشاره و با تاکید بر اینکه حجاب یکی از مهمترین سرمایه‌های معنوی کشور بوده و هست، خاطر نشان کرد: با وجود آنکه حجاب همواره در طول تاریخ در معرض شدیدترین تهاجمات قرار گرفته و موجب به شهادت رسیدن و محرومیت‌های اجتماعی تعداد قابل توجهی از شیرزنان و شیرمردان کشور شده است، اما این تهاجمات هیچ گاه نتوانسته این سرمایه بزرگ را به دلیل ریشه‌های عمیق اعتقادی که در آحاد ملت وجود داشته است از ملت بگیرد.

 

وی ادامه داد: امروز یکی از دغدغه‌های متدینان و مردم انقلابی ما بی‌دقتی‌های فراوانی است که درباره‌ی حجاب در جامعه صورت می‌گیرد و شاید مهمترین علت آن وجود شبهات اعتقادی فراوانی است که پاسخ آن را جوانان دریافت نکردند. بنابراین باید گفت موضوع عفاف و حجاب را نمی‌توان تنها با رویکرد امنیتی حل کرد، بلکه باید متولیان فرهنگی در تقویت این باور نهایت تلاش خود را در پاسخگویی به این شبهات در قالب‌های مختلف از جمله فیلم، کتاب و سایر اقلام فرهنگی ارائه نماید.

 

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته، عبور از بحران‌ها، مستلزم اتخاذ رویکردی است که ضمن وابستگی کمتر به نفت، بودجه‌های دولتی منجر به اصلاح زیرساخت‌ها شود؛ به عنوان نمونه در حال حاضر در حوزه اشتغال‌زایی سرانه وکیل کمتر از ۵۰ درصد متوسط جهانی است و در حوزه خدمات سلامت سرانه پزشکان ما حتی از کشورهای منطقه کمتر است؛ این وضعیت در حالیست که ورود به حرفه وکالت و پزشکی با محدودیت شدیدی مواجه است. بنابراین ضرورت دارد که نسبت به ورود دانشجویان بیشتر در این عرصه اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

پژمان‌فر در ادامه نطق میان دستور خود، به وضعیت مجموعه پدیده اشاره کرد و گفت: امروز سوء مدیریت در موضوع پدیده به یک زخم چرکین و کهنه که موجب از بین رفتن تن و بدن سالم این پروژه که از سرمایه‌های مردم ساخته شده، تبدیل شده است.

 

وی با انتقاد از وضعیت بازار کالاهای اساسی خاطر نشان کرد: متاسفانه رفتار دولت نشان می‌دهد که نمی‌خواهد بر بازار و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم نظارتی داشته باشد؛ شاید این سهل انگاری بخشی از پروژه عصبانی کردن مردم برای زمینه سازی برجام‌های ۲ و ۳ است، با این وجود مردم اگر چه از عملکرد دولت به شدت ناراحت هستند، اما پای نظام مقدس خود ایستاده‌اند و تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

 

نماینده‌ی مردم مشهد با تاکید بر لزوم حمایت از تولید ملی گفت: متاسفانه در کشور در جهت حمایت از تولید ملی برای کل صنایع گام مناسبی برداشته نشده است و  متاسفانه مجلس نیز در این موضوع شریک است و این موضوع باعث سوء‌استفاده وارد کنندگان و پایمال شدن جایگاه تولید کنندگان شده است.

 

پژمان‌فر همچنین به وضعیت مالیات و جریمه در بودجه سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد:‌ مالیات و جریمه در تمام دنیا ابزار درآمد نیست، بلکه ابزاری برای هدایت رفتار است، اما امروز پیش‌بینی رشد بی‌حساب در جرایم، حتی جرایم رانندگی و اخذ مالیات در اعتبارات سال ۹۸ موجب نگرانی‌های شدید برای سال آینده است. امروز گویی ما دستگاه‌هایی راه ‌اندازی کرده‌ایم تا جریمه کنند و حیات خود را داشته باشند.

 

وی در ادامه بر لزوم تحقق مطالبات معلولان در کشور تاکید کرد و گفت:‌ مطالبات معلولین مظلوم که تعدادی از آنها در این راستا درخواست‌های متعددی داده‌اند، دلالت بر این دارد که انگار در کشور به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌شود. من در حمایت از این قشر ضعیف و مظلوم امیدوارم که دولت نسبت به اجرایی شدن کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۸۷ و قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۹۶ و مصوبه هیات دولت اقدامات لازم را برای معلولین انجام دهد.

 

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی ستاد ساماندهی بازار خاطر نشان کرد: متاسفانه قیمت‌های کالاها در نوسانات بازار، فقط با افزایش دلار بالا می‌رود، اما با کاهش قیمت دلار هیچ تغییر و تنزلی نمی‌یابد.

 

پژمان‌فر به برگزاری جشنواره فیلم عمار نیز اشاره کرد و با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، گفت: عوامل این جشنواره حصار ظالمانه اطراف سینما را شکستند و امیدوارم این جوانان وضعیت نابسامان سینما را با ورود خود در سال‌های آتی اصلاح نماید.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و اظهار کرد:‌ مشکل بحران آب در خراسان شرایط دشواری را در مشهد ایجاد کرده است و صفر شدن خروجی سد دوستی که روزانه بیش از ۵۰ درصد آب شرب این شهر را تامین می‌کرد موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

 

وی ادامه داد:‌ حذف ردیف حاشیه شهر مشهد و کاهش اعتبارات قطار برقی مشهد و عدم اهتمام به مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی از موضوعاتی نیست که قابل چشم پوشی باشد. من ضمن خیر مقدم به استاندار جدید خراسان اعلام می‌کنم که از ایشان توقع و انتظار داریم که نسبت به مشکلاتی که امروز در استان انباشته شده است، بپردازد.

 

پژمان فر با تاکید لزوم توجه به جایگاه ورزش در استان خراسان رضوی گفت: ضمن تبریک به هواداران تیم پدیده، اعلام می‌کنم تا زمانی که من در مسئولیت نمایندگی حضور دارم در مشهد حامی ورزش و افزایش جایگاه ورزش در استان خواهم بود و معتقدم که همه باید تلاش کنیم تا جایگاه از دست رفته این حوزه در استان خراسان رضوی بازگردد.

 

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از کاهش سرعت و شیب تولدها در کشور خاطر نشان کرد: شیب کاهش تولدها در کشور فراتر از پیش بینی جمعیت شناسان بوده است و روند نگران کننده‌ای دارد. امروز ما مشکل جمعیت داریم و این در حالی است که بیش از چهار سال و نیم از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اما متاسفانه هنوز هیچ قانون مدونی در کشور در این زمینه وجود ندارد.

 

وی در پایان با طرح این پرسش که مبلغ وام ازدواج جوابگوی چند درصد از نیازهای یک خانواده در حال تشکیل است؟ گفت: متاسفانه امروز یک سال از تصویب و ابلاغ قانون تسهیل ازدواج می‌گذرد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار