مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اداره یک کلانشهر همچون مشهدمقدس در این شرایط، تنها با سیاست های اقتصادی نوین مدیریت شهری میسر است و دراین حوزه، جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم یکی از ارکان اصلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۹۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 05 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهندس فرید جواهرزاده با بیان اینکه باید تمرکز ویژه ای بر معرفی جاذبه های فرهنگی مشهد صورت بگیرد، اظهارداشت: پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان برازنده ای برای شهر مشهد است زیرا این شهر می تواند درکنار موقعیت جغرافیای مذهبی خاص خود، میزبان گردشگرانی باشد که به جهت استفاده از غنای فرهنگی مشهد به این شهر سفر می کنند.

وی افزود: در اکثر شهرهای مذهبی جهان، معرفی پتانسیل های گردشگری فرهنگی و صنایع دستی سبب می‌شود توریست ها برای بازدید از این ظرفیت ها به شهر یا کشور هدف سفر کنند که این موضوع علاوه بر آورده های ارزی و درآمدزایی، بسترساز آشنایی هرچه بیشتر گردشگران غیرمسلمان بامبانی اسلامی می گردد و این گونه برنامه ریزی ها باید در مشهدمقدس نیز اجرایی شود.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ماندگاری زوار باید افزایش پیدا کند تا مدت زمان اقامت هر زائر در مشهدمقدس طولانی تر باشد. این امر سبب می شود تا زمان های خالی دربین اوقات زیارتی ایجاد شود و این زمان ها می تواند با گسیل گردشگران به جاذبه های فرهنگی و تفریحی پر شود. این استراتژی جذب توریست، درآمدی برای شهر بوجود می آورد که بسیارقابل ملاحظه است.

وی در انتها ابرازامیدواری کرد: درآمدهای شهرداری مشهد درسالهای اخیر بسیار محدود شده است و اداره یک کلانشهر همچون مشهدمقدس در این شرایط، تنها با سیاست های اقتصادی نوین مدیریت شهری میسر است و دراین حوزه، جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم یکی از ارکان اصلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار