به میزبانی مشهد برگزار می شود؛
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از میزبانی این کلانشهر در برپایی نخستین همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 02 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، نرگس شالچیان با بیان این خبر اظهار کرد: نخستین همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم با تاکید بر تاثیر جاده ابریشم در توسعه گردشگری مبتنی بر ابیات شاهنامه اثر فاخر حکیم ابوالقاسم فردوسی، 24 و 25 اردیبهشت ماه 98 به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا دهم اسفندماه 97 در نظر گرفته شده، افزود: پانزدهم اسفندماه نیز نتایج داوری اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص محورهای برگزاری این همایش، توضیح داد: تاثیر شاهنامه و فردوسی در مسیر جاده ابریشم، نقش شاهنامه در تحکیم و گسترش زبان فارسی، باورهای دینی و مذهبی در آیینه شاهنامه، نقش خراسان کهن در گذرگاه جاده ابریشم و تبیین جلوه‌های اخلاقی عرفانی شاهنامه از جمله محورهای این همایش است.

شالچیان خاطرنشان کرد: بررسی جلوه‌های آشتی و صلح در شاهنامه، نقش فردوسی در سپهر ادبی جهان، ایران بزرگ فرهنگی در شاهنامه، نقش آفرینی زنان شاهنامه و شاهنامه توس جاده ابریشم با نگاه گردشگری نیز سایر محورهای قابل ذکر برای این همایش است.

وی در خصوص اهم ویژه برنامه‌های این همایش افزود: نقل شاهنامه، اجرای طرح سفیران گردشگری با همکاری مدارس، برپایی نمایشگاه موضوعی توس، رونمایی از مستند شاهنامه برای فردوسی از جمله این ویژه برنامه ها خواهد بود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: برپایی تورهای مشهد شناسی و مشهدگردی، بازدید از ظرفیت‌های مختلف شهر مشهد، اسکان مهمانان خارجی در فضای ویژه و غیره نیز در این راستا قابل ذکر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار