مدير كل انتقال خون استان با اشاره به رشد 6.4 درصد اهداي خون در استان از ابتداي سال تاكنون، از اهداکنندگان خواست تا نظر به كاهش اهداي خون در فصل سرما، با پیوستن به پویش ملی «اهدای خون، کار خیر» بيماران نيازمند را در اين فصل نيز ياري كنند.
کد خبر: ۶۹۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 31 December 2018

دكتر «نقی تقوائی» با اشاره به این که از ابتدای سال تا پایان آذر‌ماه 40 هزار و 24 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 32 هزار و 172 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل 6.4 درصد افزایش اهدای خون داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت كنند و جان بیماران را نجات دهند .

تقوائی با اشاره به شروع فصل سرد سال و کاهش اهدای خون، گفت: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می‌یابد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک كنند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه ضمن دعوت از مردم جهت اهدای خون و پیوستن به پویش ملی اهدای خون افزود: پویش ملی اهدای خون با عنوان «اهدای خون، كار خیر» در حال برگزاری است و اهداکنندگان می‌توانند در حین اهدای خون با تهيه‌ي عکس سلفی و با نیت‌های خیر خود در مناسبت‌های خاص، آن را در فضای مجازی منتشر و یک نسخه از عکس را به کانال فضای مجازی این اداره کل به نشانی @YAZDBTO نيز ارسال كنند.

تقوائي در پااين نيز در خصوص وضعیت اهدای خون در استان گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون دراستان در وضعیت مناسبي قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند نيز پاسخگوی آنها هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار