عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه فرهنگی بسیار ضعیف است، در حالی که مدعی هستیم باید سبک زندگی رضوی و فرهنگ میزبانی امام رضایی را ترویج دهیم.
کد خبر: ۶۹۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 30 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، نصرالله پژمان‌فر با بیان این مطلب افزود: همه با تلاش جمعی و با تمام ظرفیت‌ها تلاش کنیم که وضعیت نابسامانی نداشته باشیم و وقتی استاندار، معاونان استاندار، فرماندار در استان و مشهد که پس از تهران بزرگترین شهر کشور است نداریم و باید با نگاه خدمت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) مسئولان شایسته انتخاب کنیم.

وی افزود: به وزیر کشور کوتاهی‌اش را گلایه کردم و در ۱۵ استان تعویض استاندار از چند ماه قبل مطرح شد و خاطره‌ای تلخ در خراسان رضوب از کارنامه ضعیف رحمانی‌فضلی ثبت شد و هر ثانیه تاخیر خسارت‌ها و ضررهای میلیاردی دارد و اگر عدد و رقم آن مشخص شود نشان می‌دهد که قابل جبران و بخشش نیست. 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ با بیان اینکه خراسان رضوی ۷.۲ درصد مساحت کشور را داراست، خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به خراسان رضوی عادلانه نبود و باید بر اساس مساحت، موقعیت جعرافیایی، همجواری داخلی و خارجی، موضوع زیارت و غیره این بودجه تقسیم می‌شد.

پژمان‌فر تصریح کرد: در بحث موضوع زیارت باید سالی ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یافت که هیچ اقدامی صورت نپذیرفت و علت آن نبود مدیریت قوی در حوزه اجرایی استان بود؛ من هیچگاه در انتخاب یا عدم انتخاب استاندار دخالت نمی‌کنم، اما انتظار دارم که استانداری شایسته و کاربلد انتخاب شود.

وی تاکید کرد: به رئیس جمهور گفتم شما مشهد را نمی‌شناسید و اگر می‌شناختید درد مردم و مسئولان این شهر را درک می‌کردید؛ چرا سهم خراسان رضوی در لایحه بودجه در بحث مالیات افزایش یافت؟ آیا درآمدها افزایش داشته که مبلغ مالیات اضافه شده است؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی شهر ۳.۵ میلیونی فاقد فرماندار و استاندار است فشار زیاد بر مردم تحمیل کرده است، گفت: اعتبارات استان با هیچ‌یک از شاخص‌ها همچون محرومیت، اشتغال، زیارت و غیره سازگاری ندارد و در بخش عمرانی نیز اعتباراتمان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

پژمان‌فر گفت: یکی از دغدغه‌ها و آرزوهای من که با نظر مثبت مقام معظم رهبری همراه بود راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد بود که منتفی شد و قطار شد که قطار برقی فعال شود و این مسیر به ۸ ساعت کاهش یابد که برای این موضوع هم با توجه به بی‌توجی‌ها و عملکرد ضعیف مسئولان خوش‌بین نیستیم.

وی افزود: موضوع پدیده زخم کهنه‌ای است که بسترش در مشهد بوده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرمایه‌گذار بابت عدم تعیین تکلیف بلاتکلیف هستند و باید عذرخواه مردم باشیم و سود پول مردم در جیب بانک‌ها و پرسنل پدیده است و کسانی که پولشان را گذاشتند ریالی سود نکردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تیم فوتبال پدیده، بیان کرد: این تیم افتخار استان در لیگ برتر فوتبال است و وقتی مردم و مسئولان با شور و ذوق حامی این تیم هستند مسئولان پدیده بی‌تفاوت هستند و خطر کسر ۶ امتیاز و سقوط به لیگ یک این تیم را تهدید می‌کند و باید این تیم را از بلاتکلیفی خارج کنیم و از سوء مدیریت و بلاتکلیفی در مجموعه پدیده گلایه دارم؛ چرا مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابت تعویق بازی پدیده با استقلال گلایه نکردند؟ آیا با این تاخیر پدیده سود کرد یا استقلال؟ متاسفانه این بی‌تفاوتی‌ها در همه حوزه‌ها وجود دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: بودجه فرهنگی هم بسیار ضعیف بود و در حالی که مدعی هستیم باید سبک زندگی رضوی و فرهنگ میزبانی امام رضایی را ترویج دهیم و همه در آماده همکاری هستند بودجه‌اش اختصاص نمی‌یابد.

وی تاکید کرد: همچنین بودجه قرآنی نیز کاهشی شدید داشته و معادل ۲۷ درصد سال ۹۷ است، ضمن اینکه از مجموع بودجه قرآنی سال قبل نیز تنها ۳۰ درصد آن محقق شد و متاسفانه در تمامی حوزه‌های فرهنگی با کاهش بودجه همراه بودیم، آن هم در حالیکه که معتقدیم باید بیش از پیش به موضوعات فرهنگی توجه شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت بلاتکلیف انتقال آب از عمان به خراسان رضوی نگران‌کننده است، گفت: این موضوع نیز همانند بسیاری دیگر از موضوعات در همان مرحله برنامه‌ریزی اولیه باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده است و به گفته وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بحرانی‌ترین وضعیت آبی کشور در مشهد است و اُفت ۳۰ درصدی سدها و نشت زمین از جمله نشانه‌های آن بوده است.

پژمان‌فر گفت: موضوع رسیدگی به بحران آبی مشهد در کارگروه آب استان و مشهد به‌طور ویژه دنبال می‌شود و از ایسید محمد امام پور:

ن پس جلسات ماهانه آن با ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار خواهد شد و نخستین جلسه آن در روز ۱۵ دی ماه ۹۷ برگزار خواهد شد و در این جلسه خطاب به وزیر نیرو اعلام می‌کنیم که اجازه خروج پساب‌های دشت مشهد را نمی‌دهیم؛ همانگونه در دوره مدیریت حمید چیت‌چیان وزیر سابق نیرو این کار کردیم.

وی افزود: حذف شدن ردیف حاشیه شهر از لیست بودجه را دولت باید پاسخ بدهد و نباید توپ آن را در زمین مجلس شورای اسلامی بیندازیم، اگر حرفی می‌زنم به این معنا نیست که چون نماینده مشهد هستم دارم از شهر خودم دفاع می‌کنم، همه ما نماینده ملت ایران هستیم، بار حاشیه شهر مشهد یک بار کشوری بوده و آسیب‌های آن ملی است و نه شهری و در یکی از جلسات علنی نماینده تبریز گفت ما معتاد و گدا نداریم و من در پاسخ گفتم ما هم میزبانی معتادان و گداهای شما را داریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز گلایه از مسئولان دولتی درخصوص عدم انتخاب استاندار خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در انتخاب استاندار کوتاهی از خود دولت بوده و انصافاً جایی ندیدیم که نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان در خانه ملت نسبت به گزینه خاصی واکنش نشان دهند و نظر منفی بدهند و برخی اخبار مطرح شده در این خصوص صحت ندارد، در گذشته در زمان مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مواردی وجود داشت و اینکه استاندار استان امام هشتم(ع) با نظر امام خمینی(ره) انتخاب شود، اما از زمانیکه آیت‌الله علم‌الهدی عهده‌دار مسئولیت شده هیچ نظر و دخالتی نداشته و اینکه اعلام بشود استاندار خراسان رضوی باید با نظر مقام معظم رهبری انتخاب شود و این سخن را علیرضا رشیدیان استاندار سابق خراسان رضوی در آخرین نشست خبری‌اش تایید کرد.

پژمان‌فر تصریح کرد: موضوع تغییر استاندار از ماه‌ها قبل مطرح بود و این کوتاهی دولت و وزارت کشور است که نزدیک به ۵۰ روز بدون استاندار هستیم و باید هرچه سریع‌تر خادم‌ترین و شایسته‌ترین فرد از سوی دولت انتخاب شود؛ همچنین اگر قانون می‌گوید بازنشسته نباید باشد خوب نیست که بی‌توجهی کنیم؛ رشیدیان فردی خدوم و زحمتکش بود، اما وقتی قانون می‌گوید بازنشسته کنار برود چرا به سازمان حج و زیارت رفته است؟ این گلایه را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را داریم و سیدعباس صالحی باید پاسخ بدهد. اگر مشکلی در بکارگیری بارنشستگان نمی‌بود رشیدیان در استانداری می‌ماند و نیازی به تغییر استاندار هم نمی‌بود.

وی تاکید کرد: برای استانمان هیچ مطالبه اضافی‌ای نداریم و تنها آن‌چیزی را که در ردیف‌های ملی و استانی دیده شده می‌خواهیم، خدمات خراسان رضوی و به‌خصوص مشهد به کل کشور بوده و تنها شامل مشهدی‌ها نمی‌شود و به‌طور مثال ۴۰ درصد خدمات درمانی مشهد به گردشگران داخلی و خارجی حوزه سلامت اختصاص یافته است و از کل کشور و حتی خارج از کشور جهت درمان به مشهد می‌آیند، اما متاسفانه وضعیت گردشگری سلامتمان نه تنها مطلوب نیست، بلکه بسیار ضعیف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار