دبیر اجرایی چهارمین جشنواره  غنچه‌های امید گفت: چهارمین جشنواره غنچه‌های امید از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه و در ۱۲ قالب در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 24 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، وجیهه رفائی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این خبر اظهار کرد: چهارمین جشنواره غنچه‌های امید ویژه کودکان مهدها و پیش‌دبستانی‌ها با همکاری معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرکز جامعه قرآنی آستان قدس رضوی، موسسه به‌نشر، بسیج صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدالرضاها، جامعه قاریان قرآن کریم و دیگر مجموعه‌های مرتبط از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه و اختتامیه آن در نیمه اول اسفند ماه در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: از اول تا پانزدهم دی ماه نیز ثبت‌نام این دوره خواهد بود و دوره‌های آموزشی از بیستم تا بیست و هفتم همین ماه برگزار می‌شود.

در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۳ هزار نفر آن‌ها در اختتامیه حاضر بودند و برای امسال رشد ۵۰ درصدی و حضور بیش از ۹ هزار کودک پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید با بیان اینکه اولویت برگزاری تربیت و پرورش کودک در آینده‌سازی جامعه است، گفت: این جشنواره با ۵ رویکرد تخصصی حوزه کودک با محوریت قرآنی برگزار می‌شود و در بالغ بر ۷۰۰ کودک در مسابقات روخوانی شرکت کردند و برای امسال بخش حفظ هم اضافه شده است؛ همچنین در بخش کتابخوانی نیز ۳ جلد کتاب تخصصی به کودک شرکت‌کننده اهدا می‌شود و آزمون هم از همان کتاب اهدایی گرفته می‌شود.

رفائی تصریح کرد: در این دوره برای اولین بار مسابقه پرده‌خوانی کودک هم اجرا می‌شود و دیگر بخش‌های این دوره شامل سرود، تواشیح و نمایش صحنه بوده و این جشنواره در مجموع در ۱۲ قالب برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این دوره قالب ویژه مربیان قالب کاردستی بوده و تمامی قالب‌ها این رویداد به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود و شرکت در این دوره هم رایگان خواهد بود و روز برگزاری مسابقه مربی در طول ۶۰ دقیقه یک طرح معین شده را به مرحله اجرا می‌رساند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید با اشاره به برگزاری بخش ویژه مربی و مادر، بیان کرد: دوره‌های آموزش قصه‌گویی ویژه مادر و مربی برگزار می‌شود و قالب دیگر نیز ویژه کودک، مادر و مربی بوده است و مادر، مربی و کودک در بخش تخصصی خود به مسابقه می‌پردازند؛ همچنین قالب دیگر نیز با موضوع خانواده در فضای مجازی بوده و کودک می‌تواند در ۳ موضوع حمایت از کالای ایرانی، حضور در کنار امام جماعت مسجد و احترام به دیگران به‌ویژه پاکبان محله عکس‌های خود را ارسال کند.

رفائی گفت: در نظر داریم این جشنواره شهری در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی نیز برگزار کنیم تا توانمندی‌ها و استعدادهای کودکان به شکلی بهتر دیده شود و در گام نخست این دیده شدن‌ها اجرای گروه سرود هزار نفری کودکان را با موضوع انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر در حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار