کد خبر: ۶۹۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 23 December 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نخستین جلسه افتتاحیه شعبه انجمن اهدای عضو ایرانیان در اردبیل با حضور مسئولان استانی برگزار شد و انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه استان اردبیل آغاز به کار کرد.

یکی از موضوعات مهم استان اهدای عضو به ویژه اهدای کلیه به بیماران نیازمند است که دراین زمینه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شهردای و شورای شهر ورود پیدا کرده و این انجمن را با نام عضو انجمن شعبه اهدای عضو اردبیل راه‌اندازی کرده‌اند.

امروز اعضای شورای شهر اردبیل ، شهرداری و برخی مسئولان اجرایی و اعضای دانشگاه علوم پزشکی در سالن شورای شهر اردبیل حضور یافتند که در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو و حمایت از بیماران مختلف برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند.

یکی از نکات قابل توجه این است که شورای شهر اردبیل بعد از مدت‌ها که در راستای مطالبات عمرانی منطقه تلاش می‌کردند هم‌اکنون به عرصه حمایت از بیماران و بهداشتی ورود پیدا کرده‌اند که شایسته تقدیر است.

بیش از 500 بیمار کلیوی نیازمند عضو هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: ترویج فرهنگ اهدای عضو یک موضوع مهم است که در این زمینه اقدامات مناسبی در استان انجام یافته است.

قدرت اخوان‌اکبری با اشاره به موضوع مهم اهدای عضو گفت: کسی که دچار مرگ مغزی می‌شود می‌توان با اهدای عضو وی 8 نفر را نجات و 53 نفر را از ناتوانی بیرون آورد که این موضوع مهمی است که باید در استان مشارکت همگانی در این زمینه مبنای کار قرارگیرد.

وی با اشاره به این که اردبیل در شناسایی بیماران رتبه شاخص کشور را دارد افزود: در اهدای عضو نیز این استان در رتبه‌های متوسط کشوری است.

بخش پیوند کلیه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اخوان‌اکبری از راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در استان خبر داد و افزود: انتخاب این مکان نیز به صورت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده بخش پیوند کلیه دهه فجر به بهره‌بردای برسد که این بزرگ‌ترین اقدام در راستای حمایت از بیماران دیالیزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو پیشگام باشیم که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه و رسانه‌ها باید اقدامات اساسی انجام دهند.

شهرداری اردبیل آماده حمایت همه‌جانبه برای کمک به بیماران اهدای عضو است

شهردار اردبیل از آمادگی حمایت همه‌جانبه برای کمک به بیماران اهدای عضو خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر شهرداری اردبیل آمادگی لازم برای حمایت از بیماران اهدای عضو دارد و در این راستا هیئت مدیره هر تصمیمی بگیرد پیاده می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان از نجات این انسان‌ها خبر داد و گفت: این امر مهم است و شهرداری در این زمینه از تمام ظرفیت خود بکارگیری می‌کند تا به نیازمندان کمک‌ کند.

وی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و ترویج  فرهنگ اهدای عضو ضروری برشمرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند در راستای ترویج اهدای عضو پیشگام بوده و اقدامات مناسبی انجام دهند.

المان میدان نفس در اردبیل نصب می‌شود

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به این که انجمن المان میدان نفس در اردبیل نصب می‌شود گفت: تمهیدات لارم انجام یافته و المان نفس در یکی از میدان‌های اردبیل نصب می‌شود.

علیرضا پوستی افزود: با نصب این المان این شهر در راستای ترویج فرهنگ عضو و آگاهی مردم امری مهم است.

وی با اشاره به برگزاری جشن نفس و تجلیل از اهداکنندگان عضو برنامه‌ریزی برای میدان نفس نیز گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام یافته و این المان در یکی از میدان‌های اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود درحوزه اهدای عضو حمایت از بیماران نیازمند شدند.

آری، در حال حاضر بسیاری از بیماران در انتظار کلیه به سر می‌برند که با اهدای عضو می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و نجات‌بخش جان بسیاری از بیماران نیازمند شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار