کد خبر: ۶۹۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 22 December 2018
تابناک گیلان / اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است.
 
 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

صفحه اینستاگرامی دکتر علی لاریجانی عکس هایی از سفر رییس مجلس به استان هرمزگان و حضور دکترلاریجانی در جمع فعالان اقتصادی را را به اشتراک گذاشته است.

 

علی مطهری نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیحی درباره اقدام غیرقانونی این مجمع در خصوص ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی داده است که نه تنها قانع کننده نیست بلکه عذر بدتر از گناه است .
این روابط عمومی در توضیح خود آورده است که منظور دبیر مجمع این نبوده که ماده یک این لایحه برای اصلاح به مجلس ارسال شد بلکه خود مجمع این ماده را اصلاح کرده است و نیازی به ارسال به مجلس نیست.
معلوم نیست مجمع تشخیص طبق کدام اصل از اصول قانون اساسی این حق را برای خود قائل شده است که مصوبه مجلس را تغییر بدهد و اصلاح کند.
مجمع طبق اصل یکصد و دوازده قانون اساسی صرفاً حق داوری میان نظر مجلس و شورای نگهبان را دارد و باید یکی از آن دو را انتخاب کند و حق هیچ گونه دخل و تصرفی در مصوبه مجلس را ندارد.
ظاهراً عناصری در مجمع تشخیص از فرصت بیماری آیت الله شاهرودی استفاده کرده‌­اند و خواب مجلس سنا را برای این نهاد دیده‌اند ولی این خواب بدون تغییر قانون اساسی تعبیر نمی­‌شود

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عکس زیر را با عنوان " جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه خانه کارگر واحد گیلان " به اشتراک گذاشته است.

 
 

نماینده رشت گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره بودجه 98 را نیز به اشتراک گذاشته است.

 

عباسعلی پوربافرانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت

در جلسه با وزیر آموزش و پرورش مسایل ذیل مطرح شد:
۱-تسریع در راه اندازی درمانگاه فرهنگیان
۲- بررسی آخرین وضعیت مراکز رفاهی دو شهرستان برای اسکان معلمین سراسر کشور
۳- نحوه اعمال سهمیه بومی در آزمون استخدامی که منجر به تضییع حقوق داوطلبین بومی میشود و اصلاح در تکمیل ظرفیت ، که تا کنون پذیرفته نشده است.
۴-پیگیری وضعیت دانشجویان نایینی و خور و بیابانکی شاغل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رایزنی برای تغییر محیط و دستور بررسی وزیر و در صورت امکان مساعدت
۵- موضوع کاهش ساعت موظفی دانش اموزان سال اخر که تا کنون موافقت نشده و سایر موارد قابل طرح

 

غلامرضا کاتب در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

آزاد راه نباید معیشت مردم و کسبه شهرستانهای گرمسار و آرادان و روستاهای مسیر (حاجی آباد و جلیل آباد ) را تحت الشعاع و توسعه منطقه را محدود نماید

 

روح الله حضرت پور عکس زیر را به اشتراک گذاشته است

 

فریده اولادقباد عکس و خبر حضور وزیر علوم در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی را به اشتراک گذاشته است.

 


محمدرضا عارف نیز مطلبی درباره حادثه آتش سوزی در مدرسه ای در زاهدان به اشتراک گذاشته است.متن پیام رییس فراکسیون امید را در خبرگزاری خانه ملت اینجا بخوانید.

 

داود محمدی در صفحه اینستاگرام خود عکس زیر را با توضیح "جلسه مسولین سازمان انرژی اتمی و چشمه نور ایران و بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت ردیف اعتباری این پروژه در بودجه ٩٨ با داود محمدی " به اشتراک گذاشته است.

 

محمود صادقی متن سخنرانی خود در همایش «مبارزه با فساد، احیای اعتماد» را به اشتراک گذاشته است:

صادقی: ۴۳ هزار میلیارد ریال معافیت گمرکی غیرشفاف اعطا شده است

 روز چهارشنبه ۲۸ آذر همایش «مبارزه با فساد، احیای اعتماد» به همت ۴ حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان، اتحاد ملت ایران، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در تالار احسان شیراز برگزار شد. اهم اظهارات «محمود صادقی» فعال سیاسی و نماینده مردم تهران در خانه ملت در همایش «مبارزه با فساد، احیای اعتماد» به شرح زیر است:

مهمترین خصلت نظام جمهوری اسلامی، مشارکت مردم است و هر چه از این الگو فاصله بگیریم به باز تولید استبداد و رنگ باختن ارمان‌های نظام نزدیک می‌شویم.

اصل استقلال قوا و نهاد پارلمان مبتنی بر انتخابات ازاد و‌مستقل ضامن سلامت سیستم ‌می‌تواند باشد.

هرچه دایره انتخاب مردم محدود شود، عرصه برای فساد بازتر می‌شود. هر چه انحصار بیشتر شود و پاسخگویی نباشد، به فساد منجر می‌شود. نظارت شورای نگهبان قانون اساسی بر انتخابات باید ضامن آزادی و سلامت انتخاب باشد. حتی نظارت استصوابی در راستای سلامت انتخابات ایرادی ندارد اما نظام نظارتی بر انتخابات منجر به تضعیف دوره به دوره مجلس شده است.

بزرگان کشور باید در سیاست‌های خود به خصوص در انتخابات بازنگری کنند.

گرفتار سیطره سیاست بر بسیار از مناسبات به خصوص در حوزه انتخابات و مبارزه با فساد شده‌ایم. 

نگاه های سیاسی در مجلس مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد.

قوه قضائیه‌ شباهتی با آن دستگاه عدل اسلامی که جزء آرمان های ما در انقلاب بود ندارد  در قوه مجریه هم سیاست زدگی مانع مقابله با فساد است.  با نظام پاره پاره‌ای روبرو هستیم که هرکس به نفع جریان خود تلاش میکند و به فساد دامن می‌زد.

به جای احزاب باندها در کشور شکل گرفته و بعضا منافع ‌مشترک این باندها با هم گره می‌خورد و از همه طرف مانع از مبارزه با فساد می‌شوند.

۴۳ هزار میلیارد ریال معافیت گمرکی و هزار میلیارد ریال معافیت مالی در سال ۹۶ اعطا شده که معتقدم شفاف نیست.

انتقاد از خود را گل به خودی تعبیر می‌کنند، فرایندهای کنترلی درونی احزاب و‌گروهها را نباید از بین ببریم.

شفافیت در همه عرصه ها گوهر و چراغیست که می‌تواند حلال مشکلات باشد.

در فساد سیستمی جایگزینی جز فساد نداریم. از در بیرونش کنید، از دیوار وارد میشود. باطل السحر فساد سیستماتیک، شفافیت سیستماتیک است.  فساد در تاریکی شکل می‌گیرد اما با دسترس پذیر کردن اطلاعات می‌توان روشنایی بخشید.  صرف انتشار اعداد و ارقام نمی‌توان به شفافیت دست پیدا کرد

 

علی اکبر کریمی در پست اینستاگرامی فرارسیدن شب یلدا را تبریک گفته است

 

فریدون حسنوند مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است

 

بهروز نعمتی عکس هایی از دیدارمردمی را به اشتراک گذاشته است

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار