کد خبر: ۶۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 21 December 2018

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه باید ساختار بودجه را مورد تجدید نظر قرار داده و بازنویسی کنیم و البته این کار آسانی نیست، تصریح کرد: بودجه نه تنها طی چهل سال بلکه حدود یکصد سال گذشته با روش‌های متفاوت تدوین و برخی ردیف‌ها بر اساس مصالحی در دولت و مجلس، به آن اضافه شده است.

محمود واعظی که روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، درخصوص بودجه سال ۹۸ کل کشور نیز تاکید کرد: بحث‌های مفصلی انجام شد و همه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در بودجه لحاظ شد. همچنین تبصره‌هایی اضافه بر تبصره‌های قبلی بحث و تصویب شد و امیدواریم ان شاءالله در هفته آینده بودجه را تقدیم مجلس کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، خبرنگاری با اشاره به سخنان اخیر معاون اول رئیس جمهور پرسید: توقعات گروه‌های مختلف سیاسی از بودجه، فشاری روی دولت آورده است؟

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه باید ساختار بودجه را مورد تجدید نظر قرار داده و بازنویسی کنیم و البته این کار آسانی نیست، تصریح کرد: بودجه نه تنها طی چهل سال بلکه حدود یکصد سال گذشته با روش‌های متفاوت تدوین و برخی ردیف‌ها بر اساس مصالحی در دولت و مجلس، به آن اضافه شده و این روند ادامه یافته به گونه‌ای که برای همه دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور، حقی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون از یکسو مقداری با محدودیت منابع در بودجه مواجه هستیم و از سوی دیگر همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، فرهنگی، نهاد‌ها و ... داشتن ردیف‌هایی را حق خود می‌دانند و به این دلیل فشار زیاد می‌شود، افزود: معتقدم باید در آینده مقداری ردیف‌ها را کم و متمرکز کنیم تا اینکه بدانیم با این بودجه هر دستگاهی چه کاری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار