وزیر کشور دولت اصلاحات با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان گفت:‌ برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مشرق، برخی اعضای شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب، روز گذشته با عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات، دیدار و گفت‌وگو کردند. 

 

عبدالله نوری که در این سالها تلاش کرده تا کمتر در محافل اصلاح‌طلبی حاضر و به ایراد سخنرانی و اظهارنظر بپردازد، در دیدار با برخی اعضای مجمع زنان اصلاح طلب انتقادات تندی به عملکرد اصلاح طلبان و دولت روحانی که مورد حمایت ‌آنها بوده، می‌کند.

 

 

 

**عملکرد اصلاح طلبان  ناامیدکننده بوده است

 

وزیر کشور دولت اصلاحات ضمن اینکه همچنان تنها راه عبور از مشکلات و چالش‌های  پیش روی کشور را گفتمان اصلاحات می‌داند، اذعان می‌کند: "در خصوص اوضاع و احوال امروز اصلاح طلبان در میان افکار ‏عمومی، بسیاری از مردم به عملکرد و کارآمدی‌شان ‏خصوصاً در مناصبی که با رأی آنها به دست آورده‌اند نقدهای ‏جدی دارند. من هم به عنوان یک ناظر بیرونی، به جد معتقدم نیروهایی که بواسطه جریان اصلاحات توانسته‌اند به درون حاکمیت راه پیدا کنند باید در جهت نیل به اهداف اصلاح طلبی، دفاع از حقوق شهروندی و کاهش آلام مردم، قدم‌های ملموس و راه‌گشایی بر می‌داشتند لکن متأسفانه‏ مجموعاً نقطه خیلی روشن ‏و امیدوارکننده‌ای ‏نمی‌بینم.

 

وی ادامه می‌دهد: "به عنوان یک علاقمند به ‏اصلاحات نسبت به کوتاهی‌ها و ضعف‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم وظایف خود را آنگونه که شایسته ملت بزرگ ایران است انجام دهیم."

 

**نمی‌توان اختلافات و ناکارآمدی نیروهای اصلاح طلب را نادیده گرفت

 

 عبدالله نوری که در سالهای اخیر نسبت به عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان انتقاداتی را مطرح  کرده بود، چندین بار تقاضای عضویت در این شورا را رد کرده و با انتقاد تلویحی از عدم نظارت شورای سیاست گذاری بر عملکرد اصلاح طلبان مجلس و شورای شهر گفته است: "اصلاح طلبان به خصوص احزاب و جریانات اصلاح طلب باید نمایندگانشان در مناصب حکومتی و دولتی را همواره رصد کنند و دائماً اهداف، برنامه‌ها و قول و قرارهایی که بابت آنها از مردم رأی اعتماد گرفتند را گوشزد کنند.  همچنین اگر در بین آنها، کم کاری و یا تغییر از اصول مشاهده کردند، علاوه بر بازخواست‌ آنها، این کمکاری‌ها را  بدون ملاحظه و رودربایستی با مردم در میان بگذارند، چرا که حفظ اصلاح طلبی و اصلاحات و زنده نگه داشتن اعتماد و امید مردم از هر چیز و کسی مهم‌تر و مقدم‌تر است."

 

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه می‌افزاید: "البته ‏ممکن است برخی دوستان اصلاح ‏طلب، پاسخ ‏دهند که خیلی از ‏اقدامات را به جهت موانع و محدودیت‌ها و ‏سنگ اندازی‌های موجود، نمی‌شود انجام داد ‏و حاکمیت اجازه اقدامات اصلاحی را ‏نمی‌دهد، ولی نتیجه‌‏اش برای مردم فرقی ندارد و ‏مشکلاتی که اکثریت مردم ایران در ‏زندگی و معیشت و اقتصاد خانواده خود لمس می‌کنند ‏همین چیزی است که ‏همه داریم ‏می بینیم. ما نیز  می‌دانیم موانع و مشکلاتی خارج از ‏اراده اصلاح طلبان ‏وجود دارد ولی ‏نمی‌شود مشکلات، اختلافات و ناکارآمدی‌های درون ‏نیروهای اصلاح‌طلب موجود را ‏نبینیم و ‏همه چالش‌های موجود را به مشکلات بیرونی و ‏عملکرد جریان مقابل ‏اصلاحات ربط دهیم. اینکه برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند، واقعیتی است که وجود دارد."

 

سعید حجاریان اخیراً درگفت‌وگویی درباره ارتباط اصلاح طلبان با دولت روحانی گفته بود "اصلاح طلبان هیچ وقت با روحانی ائتلافی تشکیل نداده‌اند"، عبدالله نوری تلویحا با اشاره به نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی می‌گوید برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار