بوکسور کرمانشاهی با بیان اینکه رویای غیرممکن را باید امتحان کرد، گفت: برای شکست به آمریکا سفر نمی‌کنم، جایی که نیاز باشد پیروز می‌شوم.
کد خبر: ۶۹۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس  درست مثل پدرش برای کرمانشاه، نماد و اسطوره‌ای فراموش نشدنی برای این شهر است؛ اما مخالفانی نیز دارد که متهمش می‌کنند به اینکه به کشورش پشت کرده و به کشوری بیگانه مهاجرت کرده است.

سالار غلامی خود را در دنیای بوکس پیدا کرد، میزان محبوبیتش را شاید بتوان از آن‌جا نشانه زد که فدراسیون اولتیماتوم داده او هر گوشه‌ای از دنیا که باشد باید برای تیم ملی ایران بازی کند، شاید این ستاره بودن غلامی سبب شد مردم کرمانشاه آن قصیده بلند سیاوش کسرایی شاعر نامدار ایران را می‌خوانند که گفت «جهان پهلوانا صفای تو باد».

سالار غلامی یکی از معدود ستاره‌هایی است که در سال‌های اخیر حال بوکس ایران را با مسابقات خارفق‌العاده‌اش خوب کرده است. جادوی او در نختسین مسابقه‌اش در لیگ جهانی بوکس تحسین مخالفانش را هم برانگیخته، اما آیا زیر پوست او یک قهرمان نفس می‌کشد؟

این بوکسور مطرح کرمانشاهی که هم‌اکنون در کانادا حضور دارد در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری فارس در کرمانشاه، به حضورش در لیگ جهانی بوکس و مسائل دیگر می‌پردازد.

 

فارس- نخستین مسابقه در لیگ جهانی بوکس را با پیروزی مقابل حریف مکزیکی آغاز کردید. شما اولین بوکسور تاریخ ایران هستید که در لیگ جهانی بوکس بازی می‌کنید، حضور در این لیگ چگونه است؟

غلامی- ابتدا باید بگویم از اینکه از طریق خبرگزاری فارس با مردم کرمانشاه صحبت می‌کنم بسیار خوشحالم و انرژی خاصی را درون خودم حس می‌کنم و نمی‌دانم ریشه این انرژی از چیست؟ از محیط و فضای اینجا، اما در خصوص سوال شما باید بگویم من در گذشته نیز چنین برنامه‌ای برای آینده داشتم و همیشه در وجود من جاه‌طلبی و امیدواری برای رخ دادن اتفاقی وجود داشت، زیرا حس می‌کردم همچنان کار مهمی برای انجام دادن وجود دارد. حضور در لیگ جهانی بوکس آنقدر رویایی بوده که من در سال‌های اخیر همیشه اخبار مربوط به آن را پیگیری می‌کنم، اما رسیدن به این اهداف جاه‌طلبانه زمان می‌خواهد. این چالش جدید به پیشرفت من چه به عنوان بوکسور و چه یک مرد کمک خواهد کرد. شرکت در این لیگ برای من سورپرایز ویژه‌ای بود و در اوایل من فکر نمی‌کردم آینده دیگری برایم رقم می‌خورد، من همیشه در بوکس ایران موفق بوده‌ام اما هرگز ادعا نکرده‌ام این اتفاق اینجا و در بالاترین سطح بوکس جهان هم باید تکرار شود.

فارس- لحظه‌ای که برای مسابقه با حریف مکزیکی روی رینگ رفتید شاید هزاران ایرانی از طریق فضای مجازی اخبار این مسابقه را پیگیری می‌کردند، اینکه چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد و آیا شما در این دیدار پیروز می‌شوید یا خیر، این فضا و نگرانی مردم را حس می‌کردید؟

غلامی- سوال خوبی بود. من از بدو تولد در کرمانشاه زندگی کرده و شرایط بسیار راحتی در این شهر داشتم، اما به دنبال رقابت‌طلبی بودم و این یک چالش جدید برای من است. دنیای من قبل از رسیدن به لیگ جهانی، تنها قهرمانی در تورنمنت‌های بین‌الملی و سطح پایین‌تر بود و به همین دلیل من احساس مسؤولیت زیادی می‌کردم، اما حالا که به اینجا سفر کرده‌ام هم همچنان همانند یک پسر بچه از شور و شوق زیادی برخوردارم، مردم کشورم هم این موضوع را درک می‌کنند، می‌گویید مردم از طریق فضای مجازی اخبار مسابقه‌ام را پیگیری می‌کردند، بله درست است، اما در سالن مسابقه هم ایرانی‌ها حضور داشتند و با اشک و لبخند تشویقم می‌کردند که پیروز شوم. خوشحال کردن هموطنانم یک رویاست؛ یک رویای دشوار اما من سخت تلاش کردم، مایلم که آن‌ها حمایتم کنند،چه دوران خوبی را پشت سر بگذارم و چه دوران بدی داشته باشم.

فارس- شما در مسابقه بعدی به آمریکا سفر می‌کنید تا مقابل آلوارز بوکسور کلمبیایی مسابقه بدهید، بازی مقابل این حریف دشوار نیست؟

غلامی- در لیگ جهانی بوکس، هر دیدار یک جنگ است اما باید رویای غیرممکن را امتحان کنید! من برای شکست به آمریکا سفر نمی‌کنم و جایی که نیاز باشد پیروز می‌شوم.

فارس- اجازه بدهید زمان را کمی به عقب برگردانیم. زمانی که برای پیوستن به تیم فایتل به کشور کانادا سفر کردید برخی افراد مدعی بودند شما قصد پناهندگی دارید و دیگر به ایران بر نمی‌گردید.

غلامی- بحث جالبی را مطرح کردید چون این شایعات به گوش خودم هم رسیده است، من قبلا به خیلی از کشورها سفر کرده بودم، مثل اسپانیا و فرانسه، همان زمان می‌توانستم به ایران برنگردم و تابعیت یکی از این کشورها را بگیرم، اما من به کشورم متعهد بودم و قصد چنین کاری را نداشتم چون می‌دانستم این مسئله اول به ضرر خودم تمام می‌شود سپس ورزشم، در آن زمان، خیلی از افراد هم سنگ‌اندازی می‌کردند و می‌گفتند سالار غلامی می‌خواهد پناهنده یکی از کشورهای اروپایی شود.

فارس- اما فدراسیون در خصوص این شایعات موضع خاصی نداشت.

غلامی- فدراسیون می‌دانست من به عنوان یک بازیکن می‌خواهم در یک تیم باشگاهی بازی کنم، حتی دبیر سابق فدراسیون بوکس به من گفت این پیشنهاد هم به نفع خودت هست هم به نفع بوکس ایران، چون این انتقال سبب خواهد شد بوکس کشور سر زبان‌ها بیفتد.

فارس - از این مسائل بگذریم؛ در مورد کرمانشاه صحبت کنیم، چند وقت یکی از مسؤولان ورزشی در یک اظهارنظر جنجالی گفته بود سالار غلامی به کرمانشاه تعصب ندارد؛ واکنش‌ها نسبت به این ادعا زیاد شد، ارسلان حسینی مدیرکل وقت اداره ورزش هم به آن واکنش نشان داد و تهدید کرد در برابر این اتهامات سکوت نخواهد کرد؛ در این خصوص چه نظری دارید؟

غلامی- وقتی می‌شنیدم به من اَنگ بی‌تعصبی می‌زنند تعجب می‌کردم؛ من دین خودم را به شهرم ادا کرده بودم، مدت‌ها پیش هم این کار را انجام داده بودم اما آقایان به خاطر این که چهره‌ام را نزد همشهریانم خراب کنند می‌گفتند غلامی به شهرش تعصب ندارد؛ من سه بار و به خاطری یک‌سری دلایل خاص و مشخص برای تیم کرمانشاه بازی نکردم، هم دلایل مالی سبب شد این تصمیم را بگیرم و هم به خاطر مصدومیت، مثلا در مسابقات قهرمانی کشور به خاطر این که مسموم شدم نتوانستم فینال را بازی کنم، آن موقع برخی افراد می‌گقتند غلامی الکی خود را به مسمومیت زده است، واقعا این حرف خنده‌دار بود؛ اصلا نیازی نبود من الکی در بازی فینال بازی نکنم چون حریفم را 12‌بار برده بودم و بازی سختی پیش رویم نبود، یک بار هم مسابقه فینالم مصادف شد با پراوزی که قرار بود به آلمان داشته باشم تا با تیم خواهانم مذاکره کنم، البته من در این خصوص با ارسلان حسینی مشورت کرده بودم که وی گفت بهتر است سفرت را لغو نکنی و به آلمان بروی؛ آن تهمت‌ها بی‌اساس و دروغ بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار