مدیر یک آموزشگاه موسیقی:
مدیر یک آموزشگاه موسیقی گفت: موسیقی رشته‌ای است که هنرجو با کار کردن آن، علاوه بر این‌که می‌تواند موسیقی را بهتر فراگیرد، روی تمام زندگی او اثر می‌گذارد و فقط فراگیری موسیقی را شامل نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، فرید فتحعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت آموزش موسیقی در استان اظهار کرد: موسیقی رشته‌ای است که هنرجو با کار کردن آن، علاوه بر این‌که می‌تواند موسیقی را بهتر یاد ‌گیرد، روی قسمت‌های دیگر ذهن فرد هم تاثیر می‌گذارد؛ یعنی می‌تواند روی روند درسی و منطقی شدن فرد هم اثرگذار باشد و به طور کلی فقط موسیقی را شامل نمی‌شود و روی کل زندگی تاثیر می‌گذارد.

 

وی ادامه داد: نسبت به چند سال پیش ما هنرجویان بهتری در زمینه آموزش موسیقی داریم و به‌ عقیده بنده وضعیت بهتر شده است.

 

این مدیر آموزشگاه موسیقی در خصوص این که هنرمندان چقدر آموزش واقعی و مدون می‌بینند، تصریح کرد: من به دلیل این‌که رشته‌ام ریاضی بوده، موسیقی را مانند ریاضی می‌بینم و برایش چارتی دارم چون هنرجو زمانی که می‌خواهد شروع کند، باید بداند صفر تا صد چه چیزی را باید فراگیرد و بر اساس چه روندی باید جلو بیاید و اگر جایی هم نقضی وجود داشت، چطور آن را رفع کند. برای من آموزش موسیقی فرمول و قاعده دارد و ممکن است با استادان دیگر متفاوت باشد.

 

فتحعلی‌زاده خاطرنشان کرد: به‌طور کلی بدون آموزش موسیقی، نمی‌توان موسیقی را جلو برد ولی روش‌ها متفاوتند؛ برخی از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کنند که سینه به سینه و شفاهی‌اند، یعنی جلوی استاد می‌نشینند و به دست استاد نگاه می‌کنند و استاد برایشان برایش توضیح می‌دهد، برخی هم از روش‌های علمی، بین‌المللی و... و روش‌هایی که با نت هستند و از روی کتاب و با روش خاصی کار می‌شوند، استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که مردم به موسیقی علاقه‌مندند و هنرمندان موسیقی هم باید پشت یکدیگر باشند، افزود: برای ارتقای آموزش موسیقی مدرس خیلی مهم است و هم‌چنین خود هنرجو هم باید علاقه‌مند باشد؛ البته که روشی که به هنرجو آموزش می‌دهند خیلی شرط است و من تاکنون برای هنرجویان روش‌های مختلفی را داشته‌ام؛ استاد باید این مسئله را بداند که از چه روشی استفاده کند و انگیزه خود استاد و هنرجو هم خیلی شرط است که چقدر علاقه به کارشان داشته باشند، این که استاد چقدر به کارش اعتقاد داشته باشد، روی هنرجو هم خیلی اثرگذار است.

 

مدیر این آموزشگاه موسیقی بیان کرد: آموزشگاه‌های موسیقی زیرنظر ارشاد، سیستم کاری‌شان مانند همدیگر است وفکر نمی‌کنم فرق خاصی بکند، آنچه که فکر می‌کنم متفاوت است، استادان مختلف هستند.

 

فتحعلی‌زاده پیرامون حمایت از اساتید پیشکسوت موسیقی اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم خیلی حمایت خاصی ازهنرمندان پیشکسوت این عرصه صورت گیرد. آن‌ها هم اکثرا ناراضی هستند و با سیستم خودشان جلو رفتند و هر آنچه به دست آوردند، کار خودشان بوده و فکر نمی‌کنم کمکی از دولت گرفته باشند؛ به جز بیمه هنرمندان که خانه موسیقی انجام داد و آن هم کلی مراحل داشت ولی حمایت خاصی نمی‌بینم که بخواهم بگویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار