رئیس کافی‌شاپ‌های مشهد پاسخ داد؛
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد گفت: موضوعی به نام آزاد بودن استعمال سیگار در کافی‌شاپ‌ها نداریم، بهداشت، اتحادیه و اماکن سیگار را آزاد نکرده است.
کد خبر: ۶۹۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، سعید شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آزاد بودن استعمال سیگار در کافی‌شاپ‌های مشهد، اظهار کرد: موضوعی به نام آزاد بودن استعمال سیگار در کافی‌شاپ‌ها نداریم، بهداشت، اتحادیه و اماکن سیگار را آزاد نکرده است.

 

وی افزود: برخی اعلام می‌کنند که استعمال سیگار آزاد است، برای اینکه مشتری جذب کنند اما اتحادیه هفته‌ای یک بار گشت مشترک دارد و خود اماکن نیز جداگانه گشت انجام می‌دهد و اداره بهداشت نیز به صورت جداگانه بازرسی دارد.

 

شریف‌زاده بیان کرد: هر کدام که متوجه این امر شوند، به آن‌ها تذکر و اخطار داده می‌‎شود و حتی ممکن است موجبات برخورد بیشتر را فراهم کنند.

 

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد ادامه داد: مشکل این است که همواره نیروها به اندازه کافی نیستند که ممکن است مدتی برخی استعمال سیگار را در کافی‌شاپ خود آزاد بگذارند.

 

وی با بیان اینکه قانونی در خصوص برخی مکان‎های باز برای استعمال وجود ندارد که مجاز یا تایید شده باشد، عنوان کرد: احساس می‌شود که نیروهای اماکن یا بهداشت در فضای باز حساسیت کمتری دارند به این دلیل که کمتر برای دیگران آزار ایجاد می‌کند اما بدین معنا نیست که فردی که فضای باز دارد، رسما مجاز است که برای این منظور از آن استفاده کند.

 

شریف‌زاده گفت: ما هر هفته به طور میانگین حداقل یک بار یا بیشتر گشت با نیروی اماکن داریم که برخورد رسمی اولیه ما بیشتر به دلیل نداشتن مجوز است.

 

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد خاطرنشان کرد: اگر نیروهای ما یا اماکن در این گشت‌ها متوجه شوند که واحدهای صنفی پروانه کسب و جواز ندارند، به آن‌ها اخطار داده شده و بیشتر تخلفات در این واحدهای بدون جواز بوده تا مجوزهای خود را بگیرند.

 

وی بیان کرد: بحث استعمال سیگار در کافی‌شاپ‌ها تایید رسمی نشده و اگر جایی نیز این امر دیده شود، با آن‌ها برخورد صورت خواهد گرفت که این برخوردها حداقل از تذکر گرفته تا اخطار کتبی و نهایتا تا پلمپ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار