تکریم و معارفه شهردار مشهد
شهردار سابق مشهد در واکنش به خبرهایی در خصوص مطرح شدن نامش به عنوان گزینه استانداری خراسان رضوی، گفت: طبیعتاً نام بنده نیز با توجه به سوابق در میان گزینه‌ها مطرح است، اما تعیین‌کننده و انتخاب‌کننده استاندار وزیر کشور است.
کد خبر: ۶۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا،  قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد که بعدازظهر امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران در واکنش به معرفی به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: برای تعیین استاندار یا هر مدیری ابتدا گمانه‌زنی می‌کنند. طبیعتاً نام بنده نیز با توجه به سوابق در میان گزینه‌ها مطرح است، اما تعیین‌کننده و انتخاب‌کننده استاندار وزیر کشور است.

 

وی ادامه داد: اینکه موضوع بازنشستگی چه می‌شود، اگر به عنوان استاندار انتخاب شوم مانند سایر مسئولان که رفتند و اجازه گرفتند می‌توانم اجازه حضور بگیرم؛ تعداد زیادی اجازه گرفته شده و این بستگی به نظر وزیر کشور دارد.

 

تقی‌زاده خامسی با اشاره به فعالیت‌هایی که امیدوار بود در دوران شهرداری خود به انجام برساند، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مایل بودم حتماً انجام شود مترو بود و اینکه به سرعت تمام شود و مردم بتوانند از این وسیله مدرن و قابل اعتماد استفاده کنند. آرزوی دیگر من نیز این است که درچهار خیابان منتهی به حرم به جای بی‌ارتی از وسایل جدید و مدرن استفاده کنیم. در این خصوص مذاکراتی هم با برخی شرکت‌ها انجام دادیم که بتوانیم از ترامواهای جدید استفاده کنیم. 

 

وی در خصوص انتقادات رسانه‌ها از وی، خاطرنشان کرد: همه انتقادهای از من به حق بوده است. دل من می‌خواست از من بیش‌تر نقد شود. من خود فردی رسانه‌ای هستم، معتقدم تمام رسانه‌ها دل‌سوز هستند ممکن است در تشخیص اشتباه کنند، اما حرف‌هایشان دلسوزانه است؛ از هیچ رسانه‌ای و از  هیچکسی ناراحت نیستم.

 

شهردار سابق مشهد افزود: امیدوارم نقد کردن در همه کشور باشد، حتی اگر مسئولان دوست نداشته و از آن خوششان نمی‌آید. 

وی در خصوص برخی سخنان مبنی بر این‌که او خواهان جایگزینی گردشگری در مشهد به جای زیارت بود، گفت: امام رضا (ع) هزاران سال است که اینجا حضور دارد و هیچکس هم نتوانسته امام رضا(ع) را از ذهن مردم پاک کند. هر ساله مردم بیش‌تر به مشهد می‌آیند و در حال حاضر مشهد سالانه 30 میلیون زائر دارد.

 

تقی‌زاده خامسی عنوان کرد: مسأله‌ای که در این خصوص مطرح است این است که نباید متوسط اقامت زائران در مشهد 1.7 روز باشد. حضور زائران باید به پنج روز برسد و برای این‌که این اقامت به پنج روز برسد باید کارهای دیگری صورت گیرد، کارهایی که سازگاری با نام مبارک امام رضا(ع) داشته باشد.

 

وی در خصوص مهم‌ترین یادگاری خود برای مشهد، تصریح کرد: مهم‌ترین یادگاری من این است که توانستم  با مردم گفت‌وگو کنم.

 

شهردار سابق مشهد در خصوص کمک خود به شهرداری مشهد در آینده، خاطرنشان کرد: قطعا من کمک خواهم کرد. نمی‌توان در سلایق مردم دخالت کرد، اما اگر از من کمک بخواهند قطعا کمک خواهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار