در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛
سرپرست استانداری قم با اشاره به ورود سالانه ۲۴ میلیون زائر به قم بر تلاش مسئولان برای جذب اعتبارت بخش گردشگری این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۹۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد گفت: در استان گردشگر پذیر قم که سالانه میزبان ۲۴ میلیون زائر است باید اعتبارات اختصاص یافته در بخش گردشگری آن با برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های رونق گردشگری این استان جذب شود.

وی افزود: باید دلیل جذب نشدن ۱۰۵ میلیارد ریالی که برای رونق و توسعه گردشگری تخصیص یافته راهکاری ارائه شود و استانی که مهم‌ترین منبع درآمد گردشگری است، باید در این زمینه به دنبال طرح و برنامه برای توسعه این صنعت باشد.

سرپرست استانداری قم در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی توسط رسانه‌ها، گفت: طبق نظرسنجی که سال گذشته انجام شد، ۵۷ درصد مردم راغب به خرید کالای ایرانی و ۳۴ درصد اولویتشان خرید کالای داخلی بوده است.

وی از صادرات ۱۲۸ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱۷ هزار تن از قم به خارج کشور خبر داد و گفت: صادرات قم سال گذشته ۱۱۴ میلیون دلار و به وزن ۸۶ هزار تن بوده است.

هاشمی بر بازدید و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال در قم تأکید کرد و گفت: اولویت فعالیت مسئولان قم باید حفظ و تثبیت اشتغال در قم باشد

وی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در قم تأکید کرد و گفت: روند اعطای وام به متقاضیان باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ۹۱ طرح اشتغال‌زا در قم

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال آفرینی این استان، با بیان اینکه طبق تبصره ۱۸ برای استان ۹۱ طرح اشتغال‌زایی وجود دارد، گفت: کارگروه اشتغال در استان قم تاکنون ۵ جلسه و ۳۴ مصوبه داشته که ۲۹ جلسه آن به مرحله اجرا درآمده است.

مصطفی کاویانی با اشاره به اینکه تاکنون از ۱۴۲ میلیارد تومان ابلاغی برای اشتغال‌زایی در سال جاری بیش از ۸۰ میلیارد تومان به مرحله پرداخت و اجرا رسیده است، گفت: در زمینه طرح‌های مهارت آموزی ۱۸۰ واحد مهارت آموزی برای ۱۰ هزار و ۹۰۱ شغل ایجاد شده و در زمینه دوره‌های مهارت آموزی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌ها جذب شده است.

وی با بیان اینکه برای رونق اشتغال تاکنون ۵۷ درصد رشد سرمایه‌گذاری داشتیم و ۷۴ درصد هم برای رونق اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است، گفت: با توجه به این مصوبات استان قم بعد از استان‌های تهران و کرمانشاه در رتبه سوم رونق اشتغال روستایی قرار دارد.

افزایش ۵۰ مگاواتی برق قم با اتمام دو پروژه ۲۵ مگاواتی

معاون هماهنگی و عمرانی استانداری قم هم در این جلسه گفت: برای جبران و کسری برق استان قم ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی وارد مدار برق استان می‌شود که این ۵۰ مگاوات از سال ۹۴ پروژه آن آغاز شده است و اگر وقفه‌ای در آن ایجاد نشود برای بهبود وضعیت برق استان کمک شایانی خواهد کرد.

محسن بهشتی بیان کرد: مسئولان برق استان تهران برای راه‌اندازی این نیروگاه همکاری خوبی نداشتند و با توجه به مشکلات و کمبود برق در قم با راه‌اندازی این پروژه به مدت ۳ سال مخالفت کردند.

وی تأکید کرد: باید در فصل تابستان مشکلات شهرسازی با شهرداری حل و فصل شود تا مشکلی در تابستان آینده نداشته باشیم.

معاون استاندار قم گفت: برای جبران و کسری برق استان قم دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی در جاده اراک و همتی تا قبل از فصل گرما به ظرفیت برق استان اضافه‌ شده و وارد مدار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار