مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال گذشته مجموع مشارکت نیکوکاران به کمیته امداد حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است که سهم صدقات مردم فقط ۲۳ میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 12 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حبیب‌الله آسوده در جریان بازدید از پهنه حاشیه شهر منطقه سیدی بابیان اینکه مشهد مقدس به خاطر حضور حضرت رضا (ع) متفاوت از دیگر شهرها و استان‌هاست افزود: چهره فقر و محرومیت زیبنده این شهر و استان خراسان رضوی نیست.

 

وی به افزایش سهمیه کمیته امداد خراسان رضوی در ورود افراد نیازمند به چرخه حمایتی این نهاد گفت: در سه‌ماهه اخیر ۳۰ هزار خانوار با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر وارد چرخه حمایتی این نهاد شدند که با این امر جمعیت کمیته امداد خراسان رضوی وارد فضای ۶۰۰ هزار نفر مددجوی تحت حمایت خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی یکی از برنامه‌های کمیته امداد را شناسایی فقرا و تحت حمایت آوردن آن‌ها عنوان و بیان کرد: خانواده‌های نیازمند با داشتن هریک از شرایط بی‌سرپرست بودن، ازکارافتادگی سرپرست بالای ۶۰ سال، بیمار بودن سرپرست می‌توانند از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند که نداشتن سرپرست شامل فوت، طلاق، متارکه و متواری بودن می‌شود.

 

آسوده تکلیف کمیته امداد را رسیدگی به امور افراد نیازمند برشمرد و اظهار کرد: همچنین خانواده‌های زندانی و سربازان نیازمند در صورت احراز شرایط به‌صورت موقت از خدمات این نهاد بهره‌مند خواهند شد

 

وی افزود: روحانیون مستقر در مساجد و معتمدین حاضر در پهنه‌های حاشیه شهر در شناسایی نیازمندان، فقرا و محرومان به کمیته امداد کمک کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به ایجاد ارتباط با ۲۲۰ کانون فرهنگی مساجد در استان اشاره کرد و افزود: در این بخش هدف ارائه فعالیت و خدمات فرهنگی به مردم توسط مساجد و ائمه جماعات است تا انس و ارتباط مردم با مسجد پررنگ‌تر شود.

 

آسوده بابیان اینکه کمیته امداد خراسان رضوی سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در حوزه مددجویان هزینه کرده است و سهم مشارکت مردم کمتر از پنج درصد بوده است ادامه داد: سال گذشته مجموع مشارکت نیکوکاران به کمیته امداد حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است که سهم صدقات مردم فقط ۲۳ میلیارد تومان بود.

 

وی به ایجاد مرکز نیکوکاری کارآفرینی در روستاها برای اولین بار در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اکنون در خراسان رضوی ۱۰۰ مرکز نیکوکاری فعالیت می‌کنند که همه امور با محوریت مسجد و امام جماعت انجام می‌شود و فقط کمیته امداد نظارت دارد.

 

آسوده با اشاره به سهم ۱۱ درصدی اشتغال کمیته امداد در سال گذشته اعلام کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم سهم خوبی را در ایجاد اشتغال در استان به خود اختصاص دهیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ارائه خدمت مسکن در بخش ساخت را ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری دانست و افزود: در هفت‌ماهه امسال ساخت هزار و ۳۰۰ باب مسکن مددجویی شروع‌شده است که بخشی تحویل و بخش دیگر در مراحل پایانی ساخت هستند.

 

شایان ذکر است مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در حاشیه بازدید از پهنه حاشیه شهر منطقه سیدی مشهد از منزل ۷ خانواده نیازمند بازدید کرد و پس از مشخص شدن نیاز خانواده‌ها، جهت حمایت و برخورداری از خدمات امداد و ارائه کمک‌های فوری اقدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار