ضرغامی:
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت:‌ در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در جلسه شورای عالی امنیت ملی رئیس‌جمهور دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم ، عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: توییتر فضای نخبگانی دارد و من بعد از اینکه دیدم همه مسئولین و حتی افرادی از جبهه مقابل در آن حضور دارند، احساس وظیفه کردم تا در این فضا حضور پیدا کنم. اما ظاهراً توییتر فیلتر است و باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

 

وی درباره مسئله پیام‌رسان‌های داخلی نیز تصریح کرد: من گفته‌ام فضای مجازی در ایران ناقص‌الخلقه است. در پیام‌رسان‌ها عقب‌ماندگی داریم. تلگرام کم‌کم از داخل پشتیبانی ویژه شد و از آن حمایت صورت گرفت. نزدیک سه سال دوپینگ سیاسی شد و جلوی آن گرفته نشد.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: فیلترینگ اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد. در اغتشاشات دی ماه 96 که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رئیس‌جمهور فیلتر شد. مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی مطالبی گفتند و از دولت خواستند برای مصالح ملی پیام رسان داخلی راه اندازی شود.

 

وی با طرح این سوال که آیا می‌توانیم یک پیام رسان قوی داخلی داشته باشیم؟ همین پیام رسان‌های داخلی خوب پیش رفتند و وقتی که باید به آنها کمک می‌شد، باید ایستادگی صورت می‌گرفت، صورت نگرفت. تلگرام طلایی، موبوگرام و هاتگرام که همان تلگرام بودند ولی پوسته آن عوض شده بود و وقتی که باید پیام رسان‌های داخلی و تلگرام مدیریت می‌شد، به این نتیجه رسیدیم که وضع خوبی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی افزود: از وزیر ارتباطات خواستم سراغ این پیام رسان‌ها رفته و مشکلات آنها را برطرف کند. بعید می‌دانم آقای روحانی خیلی به این مباحث ورود نمی‌کند. آذری جهرمی به عنوان یک فرد حزب‌اللهی می‌تواند این کار را انجام دهد که هنوز هم دیر نشده، اگر همه پیام‌رسان‌های خارجی هم باشند، باز هم به پیام‌رسان داخلی نیاز است.

 

ضرغامی ضمن گرامیداشت یاد شهید حسن تهرانی مقدم تصریح کرد: در زمان جنگ در دوران خودکفایی جدیدترین موشک‌ها را ساختیم، امروز راهبردی‌ترین و موثر‌ترین سلاح ما برای دفاع از مردم همین موشک است.

 

وی درباره مشکلات امروز کشور خاطرنشان کرد: مشکلات امروز هم داخلی و هم خارجی است. بودجه سال 98 را که دولت به مجلس داده هیچ فرقی با بودجه سال‌های قبل ندارد. اگر قرار است اقتصاد مقاومتی اصل باشد و در یکی دوسال آینده شرایط ویژه‌ای داشته باشیم، باید همه اینها در بودجه لحاظ شود.

 

ضرغامی اضافه کرد: در بودجه 98 ردپایی از نگاه مقاومتی نیست. دولت از الان مطالبه استقراض از صندوق توسعه ملی را دارد. اگر جوان بخواهد در حوزه تولید کاری را شروع کند، می‌بینیم کسانی که سنگ می‌اندازند و مانع می‌شوند، در دو سطح در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هستند و اجازه کار نمی‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار