پاسخ های نماینده مسلمان کنگره آمریکا در توئیتر به اظهارات دیگر نماینده کنگره که گفته بود «کنگره شبیه جمهوری اسلامی شده »؛ جدال دنباله داری را کلید زده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از شفقنا، هوپ شرایبر نویسنده بخش سبک زندگی سایت یاهو به درگیری های دو سیاستمدار آمریکایی پرداخته است.

 

آمریکا را به عنوان جامعه ای می شناسند که ایده آزادی مذهبی بیش از همه جای دنیا در آن جا تمرین می شود. اما این قضیه حتی در چنین جامعه ای نیز مناقشه برانگیز است. مثلا ای دبلیو جکسون نماینده محافظه کار کنگره آمریکا اعتقاد دارد در کنگره این کشور نباید مذاهب گوناگون نمایندگانی داشته باشند.

 

بعد از این که دموکرات ها قانون ۱۸۱ ساله ممنوعیت پوشیدن سرپوش – کلاه یا هر چیز دیگری – زیر سقف کنگره را زیر پا گذاشتند، ای دبلیو جکسون در نمایش رادیویی اش به حجاب ایلهان عمر نماینده سومالیایی تبار کنگره تاخت. او گفت: کنگره این روزها شبیه جمهوری اسلامی شده. او در ادامه گفته بود: ما یک کشور مسیحی – یهودی هستیم. ما کشور و ملتی هستیم که ریشه در مسیحیت داریم. و هر کس که این را دوست ندارد یا قبول ندارد، می تواند از آمریکا برود. ماجرا خیلی ساده است. فقط برو جای دیگری زندگی کن. سعی نکن کشور ما را تبدیل کنی به یک جور جمهوری اسلامی یا بخواهی قوانین شریعت را در کشور ما اجرا کنی.

 

این نماینده این سخنان را در اشاره به ایلهان عمر و رشیده طالب، اولین نمایندگان مسلمان کنگره گفته بود.

 

ایلهان البته روز جمعه به ادعاهای جکسون پاسخ داده و گفته بود که این جوری کنگره بیشتر شبیه آمریکا شده و تو هم چاره ای نداری مگر این که با این ماجرا کنار بیایی.

 

به گزارش منابع موثق تحقیقی در سال ۲۰۱۷ بیش از سه و نیم میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کردند. این آمار این نتایج را به دست می دهد که در سال ۲۰۴۰ مسلمین جای یهودیان را به عنوان دومین دین بزرگ آمریکا خواهند گرفت.

 

کاربران توئیتر در ادامه حرف های ایلهان عمر از او حمایت کرده و به جکسون انتقاد کرده اند. یکی نوشته: نمی دانم اگر یک بانوی راهبه محجبه هم وارد کنگره می شد، این ها این قدر عصبانی می شدند؟ کاربر دیگری هم گفته که این جوری تنوع زیبایی در کنگره دیده می شود. کاربر منتقد دیگری هم نوشته: معلوم می شود این ها زمانی شعارهای شان را قبول دارند که به نفع خودشان باشد. نظر دیگری هم حاکی از این بود که پیروزی ایلهان پیروزی پلورالیسم و چند صدایی و آزادی مذهبی بود.

 

حالا در ادامه این بحث ها جکسون می گوید که مبتلا به اسلام هراسی نیست، بلکه نگاه دیگری به قضیه دارد: این حقیقت که ما این افراد را برای کنگره یا دولت انتخاب کرده ایم، در اولویت نیست. حرف مرا اشتباه نگیرید. من به آزادی مذهبی آمریکا اعتقاد دارم. به قانون اساسی باور دارم. اما خودم شخصا به یک مسلمان رای نمی دهم یا او را در دفترم به کار نمی گیرم. من عقیده شخصی ام را می گویم. من این کار را نمی کنم. این کار را نمی کنم. نمی کنم.

 

جکسون در ادامه نظر بحث انگیز دیگری را ابراز کرد: تنها اسلام افراط گرایانه نیست که تهدیدی برای بشریت است. بلکه خود اسلام است. این عقیده من است.

 

به نظر می رسد این گفته های ای دبلیو جکسون تبعات فراوانی حداقل در فضای مجازی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار