مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: امسال ساخت ۷۰ درصد مسکن‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در روستاهای استان انجام‌شده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حبیب‌الله آسوده با بیان این مطلب گفت: ۶۵ درصد افراد تحت حمایت این نهاد ساکن در روستاها هستند که غالب این افراد به دلیل فوت سرپرست، سالمندی و ازکارافتادگی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه هزار و ۳۰۰ باب مسکن مددجویی در شهرها و روستاها ساخته‌شده است افزود: کمیته امداد خراسان رضوی امسال ساخت هزار باب مسکن مددجویی در روستاها را آغاز کرده است که برخی تحویل‌شده و تعدادی در حال ساخت هستند.

 

آسوده با اعلام اینکه پیش‌بینی‌ها برای ساخت پنج هزار باب مسکن مددجویی صورت گرفته است بیان کرد: ساخت ۷۰ درصد مسکن روستایی و ۳۰ درصد مسکن شهری از ابتدای سال تا پایان آبان ماه صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: اکنون در روستاهای خراسان رضوی ۱۵ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن مناسب هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بحث مهم دیگر در روستاها را اشتغال دانست و افزود: با ایجاد اشتغال در روستاها علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده و امر تولید، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی و ماندگاری مردم در روستا می‌شود.

 

آسوده مشکلات ساخت مسکن برای مددجویان را گرانی مصالح و سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات با ضمانت‌های سنگین است که سرعت ساخت‌وساز و حل مشکل مسکن نیازمندان را کاهش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار