سرپرست سازمان سینمایی:
حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در نخستین اظهارنظر رسانه‌ای رسمی پس از انتصاب به این سمت از نیت خود برای تداوم حضور در این سازمان گفت.
کد خبر: ۶۸۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 10 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، در حاشیه بازدید سرزده از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در جمع خبرنگاران درباره ابهامات موجود درباره ادامه حضورش در سازمان سینمایی و سرانجام سرپرستی خود گفت: حضورم در سازمان سینمایی با این نیت بوده است که تداوم داشته باشد. طبعا برنامه‌هایی هم که تا امروز با کمک سایر دوستان آغاز کرده‌ایم، برمبنای یک سازمان باثبات و با برنامه بوده است. با این نظر و دیدگاه کار خود را آغاز کرده‌ایم و امید داریم این حضور بتواند منشأ خیر و اثر در خانواده سینما باشد.

 

انتظامی ادامه داد: طبعا برای بنده میزان اثربخشی و رضایتمندی سینماگران اصلی‌ترین ملاک برای تصمیم‌گیری‌های بعدی خواهد بود.

 

سرپرست سازمان سینمایی در ادامه درباره توئیت اخیرش با محوریت «استمرار شفافیت در سینما» در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی‌بر متوقف ماندن شفاف‌سازی‌های قبلی در حوزه سینما به مرحله «اطلاع‌رسانی» و عدم پاسخگویی نسبت به ابهامات موجود در ارقام منتشر شده، گفت: با توجه به سمت دیگرم در وزارت ارشاد (دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به این پرسش پاسخ می‌دهم چراکه احساس می‌کنم جامعیت بیشتری نسبت به حوزه سینما دارد. یکی از کلان‌برنامه‌های آقای دکتر صالحی که طبیعتا همه بخش‌های وزارت ارشاد باشد به آن پایبند باشند بحث «شفافیت» است.

 

 

وی ادامه داد: شفافیت حتما شئون و شاخص‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها انتشار مسائل مالی است. بخش دیگر همین نکته‌ای است که در سوال شما به آن اشاره شد؛ اینکه سازوکار و ضوابط رسیدن به این ارقام اعلام شود. در شفافیت ابتدا باید ضوابط اعلام شود به صورتی که اگر کسی بخواهد از مدیری سوالی بپرسد، مدیر برای پاسخ به جایی ارجاع دهد که برای همان فرد پرسش‌گر دسترسی به آن مقدور بوده باشد.

 

انتظامی تأکید کرد:‌برای تحقق شفافیت باید همه ضوابط به‌صورت پیش‌دستانه و روشن منتشر شده باشد تا برای همه افراد جامعه دسترسی به آن ممکن باشد. مجوزهای صادرشده در بخش‌های مختلف هم باید به‌صورت برخط مورد اطلاع‌رسانی قرار بگیرد تا همه بدانند در همین لحظه شورای پروانه نمایش به کدام فیلم پروانه داده است. شفافیت تمام این شئون را شامل می‌شود و اگر این امر به‌طور کامل محقق شود بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.

 

دستیار ارشد وزیر ارشاد گفت: تمام موسسه‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر موظف شده‌اند گزارش حسابرسی خود را در مجمع‌های عمومی، منتشر کنند. همه شوراهای تصمیم‌گیری باید به‌صورت رسمی معرفی شوند و مصوبات آن‌ها به صورت کامل رسانه‌ای شود. این شئون شفافیت است که باید به‌صورت جدی دنبال شود و سازمان سینمایی هم در همین راستا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ارشاد عمل خواهد کرد.

 

انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با جایگاه سینمای مستند در برنامه‌ریزی‌های سازمان سینمایی در دوره جدید هم گفت: برنامه جامع سینمای ایران چند ماه پیش منتشر شد که سند اصلی حرکت دولت دوازدهم در حوزه سینما محسوب می‌شود. با مراجعه به آن برنامه پاسخ این سوال به روشنی مشخص خواهد شد. نگاه حمایتی گسترده نسبت به سینمای مستند در دستور کار سازمان سینمایی قرار دارد و طبعا مسیر حرکت‌های آینده هم حول همین سند طراحی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار