رییس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان این‌که اگر مشکلات پرورش و تولید مرغ حل نشود روند افزایشی قیمت آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته است.
کد خبر: ۶۸۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 10 December 2018

به گزارش تابناک رضوی مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی گوشت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ و افزایش آن برای جامعه حساس شده، زیرا این محصول ارزان‌ترین خوراک جامعه است.

 

رییس اتحادیه مرغ و ماهی ادامه داد: در چند روز گذشته تولید و پرورش مرغ به شدت کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ شده است که از دلایل افت پرورش مرغ می‌توان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و افزایش هزینه حمل و نقل تا ۳۰۰ درصد اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط برخی از تولیدکنندگان که نگران عدم تامین خوراک دام و شرایط نگهداری جوجه بودند، جوجه‌ریزی نکردند.

 

یوسف‌خانی با بیان این‌که مشکلات تولیدکنندگان مرغ از دو ماه گذشته آغاز شد و آن‌ها درگیر انتقال نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) بوده‌اند، یادآور شد: مشکلات تامین و عرضه نهاده‌های دامی با وجود آن‌که از دو ماه گذشته آغاز شده است در حال حاضر در بازار عرضه خود را نشان داده و احتمال می‌رود اگر مشکلات حمل و نقل بار و هزینه‌های جانبی تولید و پرورش جوجه یک روزه رفع نشود، روند افزایشی مرغ برای روزهای آینده ادامه داشته باشد.

 

رییس اتحادیه مرغ و ماهی خاطرنشان کرد: هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به قیمت ۷۹۰۰ تومان عرضه شده که این قیمت در کشتارگاه‌ها ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و تحویل به واحدهای صنفی ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان بوده و واحدهای صنفی با ۱۰۰۰ تومان سود هر کیلو مرغ را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته برخی از صنوف به ویژه صنف عرضه‌کنندگان مرغ مدعی شده بودند که قیمت حمل و نقل کالا و بار تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، اما رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل بار برون‌شهری این موضوع را رد کرده و مدعی شد که هزینه حمل و نقل در سال جاری نسبت به مدت مشابه تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار