سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی:
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود کمبودها و تنگناهای مالی ، اقدامات مختلفی برای مدیریت بحران آب در مشهد و استان انجام شده ویا در دست اجراست.
کد خبر: ۶۸۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 10 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، وحید قربانی در همایش فناوری های آب در مشهد با بیان این مطلب افزود: در واقع بخش عمده ای از انرژی و توان دولت در این استان صفر مدیریت چالش آب شده و می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون  از 37 دشت آبی این استان 34 مورد با مساله افت سطح آب مواجه است یادآور شد: این مسئله خود منجر به فرونشست دشت ها شده است .

 وی عنوان کرد : بارندگی های 40 ساله از 220 میلی متر در 10 سال اخیر به کمتر از 200 ملیلی متر کاهش یافته است که خودعامل تشدید این امر است و الان نزدیک به دو دهه است که استان با خشکسالی های مداوم روبروست.

قربانی افزود : امروز 99 درصد فضای استان دستخوش خشکسالی و 17 درصد از مناطق سرزمینی این استان درگیر خشکسالی شدید است.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : دراستان با 2 گونه جمعیتی شامل مهاجر فرستی و مهاجر پذیری روبرو هستیم چنانکه در بخشیاز استان باید به تثبیت جمعیت کمک کنیم و در مقابل در مشهد و اطراف آن به عنوان نقطه مهاجرپذیر باید به مدیریت جمعیت مهمان و بحران آب بپردازیم.

وی با بیان اینکه دیدگاه ما نسبت به طبیعت و محیط زیست نقش مهمی در حل معضل کم آبی دارد، افزود: اگر مسائل حوزه آب را به عنوان عنصر اصلی درطبیعت صرفا از شکل عمرانی مدیریت کنیم می توان بحران آب را به تاخیرانداخت.

قریانی ادامه داد: مشکل امروز در بحث آب، سبک بهره برداری از طبیعت و روش زندگی است چنانکه برای حل معضل چالش آب باید رابطه انسان، طبیعت و سبک زندگی بازتعریف شود .

دومین جشنوراه ملی فناوری های آب به مدت 2 روز با حضور مسئولان ، فعالان بخش خصوصی و متخصصان و پژوهشگران این حوزه از امروز به مدت دو روز در مشهد در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار