سرپرست استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت : نباید به سودجویان و دشمنان فرصت داد بر تفاوت های نگرشی و اختلاف دیدگاهی ما موج سواری کنند.
کد خبر: ۶۸۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 10 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، قربان میرزایی در جمع تشکل های دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: قلب تک تک شما جوانان برای این کشور می تپد ، عنوان کرد : شما از دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله زیاد شنیدید ، روزی که دشمن آمده بود یک هفته ایران را فتح کند اما هشت سال طول کشید و در این سالها 230 هزار جوان و گلهای این کشور در مقابل دشمن ایستادند و شهید شدند .

وی گفت : آن سال ها230 هزار جوان و هزینه ها دادیم اما وجبی از خاک کشور را به دشمن نداده و شکست را با همین جوانان دانشجو با دست خالی اما با اتکال به خداوند و ایمان و باور قبلی بر دشمن تحمیل کردیم ، امروز هم که در شرایط جنگ اقتصادی و روانی دشمن هستیم به طور قطع وضعیت ما سخت تر و دشوارتر از آن روزها نیست و با همدلی و همگرایی می توانیم بسیاری از مسائل را حل کرده و این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت آن شرایط سخت و دشوار با همه کمبودها و محدودیت ها حتی در تامین سلاح و غیره پشتوانه مردمی و  اعتماد عمومی بالای مردم و اعتقاد و باور آنان بود آنگونه که همه در جبهه رفتن از هم سبقت می گرفتند ،آن روزها جدایی و تفرق نبود ، اصلاح طلب و اصولگرا نبود و همه با تمام اختلاف سلیقه ، هوشیارانه در کنار هم قرار داشتند چون دشمن را می شناختند.

میرزایی با اشاره به اینکه چرا امروز دایم به جای اتکا و تقویت بر نقاط قوت و تلاش برای رفع مسائل و چالش ها ، مدام بر نقاط ضعف تمرکز کرده و هم را تخریب می کنیم در حالی که می توان دست به دست هم داد ، نکات مثبت را تقویت و ضعف ها را مرتفع نمود و تبدیل به قوت کرد.

 وی ادامه داد :  امروز کارهای انجام نشده زیاد است ، اما خدمات و دستاوردهای صورت گرفته هم بی نظیر است و نمی توان فقط یک بعدی دید و باید همه با هم و در کنار هم تلاش کنیم و اعتماد مردم را به نظام و حاکمیت بیش از پیش تقویت نماییم .

سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در تمامی سالهای بعد از انقلاب همواره در شرایط خاص بوده و  طی 40 سال گذشته دشمن مشکلات عدیده ای را بر ما تحمیل کرده از آن را که استقلال و آزادی محور اصلی حاکمیت نظام اسلامی ما بوده و برای حفظ این استقلال چه هزینه هایی که دشمن به این کشور تحمیل کرد .

 وی با بیان اینکه حفظ امنیت و استقلال و استکبار ستیزی برای نظام ما هزینه ها داشته تا امروز که نهال انقلاب ما با همه این توطئه ها ، دشمنی ها و تحریم ها تبدیل به درخت تناوری شده و سایه امنیت و اقتدار آن نه فقط در ایران اسلامی بلکه بر منطقه گسترده شده است و اینک وظیفه همه بویژه شما جوانان است از این انقلاب و دستاوردهای آن با تمام وجود حراست کنید.

وی با تاکید بر اینکه شما جوانان پشتوانه نظام هستید ، افزود : یقین بدانید که امروز هم این بحران و جنگ اقتصادی را پشت سر می گذاریم زیرا خون شهدا اجازه نمی دهد گزندی به آن وارد شد اما هزینه می دهیم و اگر کنار هم قرار گیریم به طور قطع این هزینه ها کاهش می یابد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این نظام و انقلاب ارزان بدست نیامده است ، اظهار کرد : باید همه اختلافات را کنار گذاشته و در حراست از آن یکصدا شده و در مقابل بیگانه خودزنی نکنیم .

وی با بیان اینکه آینده متعلق به شماست و اگر امروز تمرین و تلاش برای همدلی نکنید ،به نتیجه مطلوب نمی رسید ، عنوان کرد : در عین آنکه مشکلاتی وجود دارد و همه محدودیت ها و تنگناهای شما را درک می کنیم اما دانشجو باید مطالبه گر ، آرمانخواه و استکبار ستیز باشد زیرا اصلی ترین سرمایه کشور منابع انسانی بویژه جوانان دانش آموخته و فرهیخته آن است.

 وی با اشار به وجود 250 هزار دانشجو در استان ابراز امیدواری کرد : این ظرفیت قابل توجه به کمک مدیریت استان بیاید زیرا این دولت متعلق به همه ملت است .

 وی ادامه داد : هنر جمهوری اسلامی ایران آن بوده که همواره با همه این تنگناها و محدودیت ها از همه ظرفیت ها استفاده کرده تا کشور پیش ببرد و امروز باید توان و ظرفیت جوانان را با بخش حاکمیت گره زد و در این میانه باید تمرین کنیم تا توان تحمل همدیگر و نظرات مخالف را بالا برده و در برابر دشمن یکدل و یکصدا بایستیم .

وی ظرفیت مجمع مشورتی جوانان و نیز شبکه جامع دانشگاه ها را هم در این راستا موثر خواند و گفت : این بخشی از اقداماتی است که در این حوزه آغاز شده است.

میرزایی در پاسخ به سئوالات مسئولان تشکل های دانشجویی در زمینه وجود گروه های متعدد در مشهد و استان گفت : همین تنوع و تعدد گروه های سیاسی و ستون های قدرت در این خطه خود نقطه قوت و قدرت است و باید از آن به درستی برای توسعه استان بهره گرفت و قرار نیست دنبال تشدید مسائل و اختلافات برویم .

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که مدیری که با همه تفکرات ، بخش ها دوست باشد ، سیاست اش سیاست معاویه است ، افزود : اینگونه نیست ما اصولی داریم که سیاست نظام و خدمت به مردم است و تکلیف ما ایجاد اجماع برای تحقق اهداف نظام و خدمتگزاری به مردم می باشد و برعکس اگر اختلافات درون را تشدید کرده و بدان دامن زنیم بر مبنای سیاست معاویه و دشمن عمل کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار