سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: با تلاش ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ، 2 نفر جاعل زمین‌خوار که با جعل اسناد زمین‌های دولتی را به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 06 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از سایت پلیس، محمد نادربیگی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهر جدید هشتگرد، مبنی بر معامله قطعات زیادی ملک با اسناد جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی از شکات محرز شد که آنها اقدام به خرید قطعات زیادی زمین که در مالکیت شخصی به نام «ح» بود در یک بنگاه معاملات ملکی کرده و مالک دفتر املاک، با تهیه نقشه تفکیک قطعات و نصب آن و جلب اعتماد خریداران ، اقدام به فروش قطعات 200متری به قیمت هرقطعه 50 میلیون تومان به مشتریان خود کرده است.

 

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز افزود: صاحبان املاک با ارائه اسناد دولتی به مشتریان خود وعده داده بودند که ظرف مهلت یک ماه، اسناد ملک‌های فروخته شده تحویل آنها خواهد شد اما پس از گذشت حدود یک ماه هیچ اقدامی از سوی فروشندگان صورت نگرفت.

 

وی تصریح کرد: ماموران به سرعت وارد عمل شده و با انجام تحقیقات میدانی و استعلام از سازمان‌های عمران وشهرداری شهرجدیدهشتگرد مطلع شدند که تمامی املاک فوق پلاک ثبتی مشخصی داشته وهیچ مجوز ویا نقشه ای از شهرداری تحویل فروشندگان نشده است و متهمان باجعل نامه مراجع قانونی و تغییر مشخصات آن به نام "ح" به عنوان مالک اقدام به تهیه نقشه، برابر اصل دردفتر اسناد رسمی، اقدام به فروش 120قطعه زمین به شهروندان می‌کردند.

 

نادربیگی با بیان اینکه متهمان تا کنون مبلغ 5 میلیارد تومان از مشتریان خود کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: خریداران اغلب افراد کم درآمد جامعه هستند که به امید خرید زمین به قیمت پایین‌تر از عرف به این افراد مراجعه و متاسفانه در دام شیادان گرفتار شده‌اند.

 

وی افزود: در بررسی‌های بعدی ماموران محرز شد که اعضای این باند پس از ارتکاب به عمل مجرمانه خود متواری شده‌اند که با اقدامات اطلاعاتی ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه 2 نفر از متهمان دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند.

 

به گفته نادربیگی، در مجموع 12 نفر از شکات شناسایی و ضمن رسیدگی به شکایت آنها، متهمان نیز با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار