مناسب‌ترین میوه‌ها برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا
کبد بزرگترین و مهمترین غده ی درون بدن است که وظیفه دفع سموم از بدن را به عهده دارد. پس کارکرد درست و صحیح آن برای بدن لازم و ضروری است.
کد خبر: ۶۸۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 06 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مناسب‌ترین میوه‌ها برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا اظهار کرد: میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، انگور، گلابی، زردآلو، توت‌فرنگی، گیلاس، لیموترش تازه، گریپ‌فروت، انار، آناناس، کیوی، انبه و شاتوت در پاکسازی کبد و کیسه صفرا موثر هستند.

 

طرز تهیه ترکیب آب میوه‌های مفید برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا

 

وی درباره طرز تهیه ترکیب آب میوه‌های مفید برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا بیان کرد: افراد برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا باید یک عدد گلابی، یک عدد سیب، یک استکان شاتوت، چند قطره آب لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.

 

مناسب‌ترین سبزیجات برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف سبزیجاتی مانند کرفس، هویج، اسفناج، کاهو، چغندر (لبو)، جعفری، شلغم، کدوسبز، خیار، کلم‌پیچ، کلم‌بروکلی، گل‌کلم، فلفل‌دلمه‌ای و سیر به مقدار کم را در پاکسازی کبد و کیسه صفرا مؤثر دانست و افزود: استفاده از جوانه یونجه به پاکسازی کبد و کیسه صفرا کمک شایانی می‌کند؛ افراد برای پاکسازی کبدو کیسه صفرا می‌توانند ۲ عدد هویج، یک عدد سیب، ۲ ساقه کرفس، ۱۵ ساقه جعفری، یک عدد لبوی کوچک و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.

 

عظمایی تاکید کرد: افراد برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا همچنین می‌توانند ۲ عدد هویج، پنج برگ اسفناج، پنج برگ کاهو، یک عدد شلغم، ۱۵ ساقه جعفری و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ لیوان میل کنند.

 

سایر موادغذایی مفید برای سم‌زدایی از کبد و کیسه صفرا

 

وی درباره سایر موادغذایی مفید برای سم‌زدایی از کبد و کیسه صفرا یادآور شد: مصرف موادغذایی مانند آرتیشو (کنگرفرنگی)، عناب، ترنجبین، شیرخشت، عرق بیدمشک، زیتون و روغن آن، آب زرشک سیاه (زرشک آبگیری)، شاه‌تره، کاسنی، تخم خرفه، خاکشیر، گزنه و سرکه سیب همراه با عسل نقش مؤثری در سم‌زادیی از کبد و کیسه صفرا دارند.

 

تکنیک 3 لیموترش

 

برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.

 

روش استفاده

سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.

 

افشره‌ی خوراکی نعنا

 

حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.

 

روش تهیه

دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار