عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خدمت و خادمی در آستان قدس رضوی باید همراه با اخلاص، بی‌ریا و برای مردم باشد، امام هشتم(ع) و ائمه اطهار(ع) برای خودشان خدمتی را نمی‌خواهند بلکه خدمتی را می‌پسندند که در جهت کمک به مردم باشد.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 06 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه شورای مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به‌فعالیت دشمن در عرصه فرهنگی و لزوم مقابله با آن اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام به‌ویژه وهابیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی با قدرت فعال هستند و این وظیفه و مسئولیت ما را در عرصه فرهنگی سخت‌تر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه نحوه تبلیغ و کار فرهنگی در آستان قدس رضوی باید متناسب با سیره رضوی باشد، تصریح کرد: خدمت و خادمی در آستان قدس رضوی باید همراه با اخلاص، بی‌ریا و برای مردم باشد، امام هشتم(ع) و ائمه اطهار(ع) برای خودشان خدمتی را نمی‌خواهند بلکه خدمتی را می‌پسندند که در جهت کمک به مردم باشد.

وی با بیان اینکه زیارت وسیله‌ای برای رشد انسان است، بیان کرد: باید از این فرصت حضور برای تزکیه نفس و رسیدن به‌کمال انسانی استفاده کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به لزوم پرداختن به سیره رضوی گفت: یکی از سنت‌های حسنه امام هشتم(ع) تسهیل کردن ازدواج جوانان و تشکیل خانواده است، موضوعی که باید یکی از سرفصل‌های فرهنگی آستان قدس رضوی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان روایتی از مهمان‌نوازی حضرت رضا(ع) عنوان کرد: زیارت نباید فقط محدود به‌تشرف به حرم و خواندن زیارت‌نامه باشد، بلکه باید همراه با شناخت از زندگی و سیره زندگی این امام همام باشد.

وی با تأکید بر لزوم جایگزینی اسلام ناب محمدی به‌جای اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: اسلام نجات‌بخش محرومین اسلام ناب رضوی است و شما در سازمان فرهنگی آستان قدس باید این معارف رضوی را به تمام جهان صادر کنند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مشهدالرضا باید در تمام زمینه‌ها الگو باشد، ادامه داد: باید همه مردم مشهد از مدیران و مسئولان تا کسبه و بازاریان تلاش کنند که درخور شان حضرت رضا(ع) زندگی و رفتار کنند، چرا که هر حرکتی در این شهر به‌پای امام رضا(ع) نوشته می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار