دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی خبر داد؛
دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی گفت: 170 نویسنده در حوزه ادبیات داستانی با 220 اثر در فراخوان نخستین جایزه داستان‌های حماسی شرکت کرده و آثار خود را به‌دبیرخانه ارسال کردند.
کد خبر: ۶۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 05 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، سعید تشکری درباره برگزاری نخستین دوره «جایزه داستان‌های حماسی» گفت: این جایزه با موضوع اقتباس و معاصرسازی از داستان حماسی رزم‌نامه ایران و توران در شاهنامه فردوسی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود که زمان ارسال آثار در 30 آبان‌ ماه به‌پایان رسید و در مجموع  220 طرح از 170 نویسنده کشور به‌دبیرخانه جایزه واصل شد.

 

دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی افزود: در این میان، شاهد حضور مجموعه‌ای از داستان‌نویسان برجسته کشور در کنار نویسندگان جوان متعهد هستیم و نگاه جدیدی در کم و کیف آثار دیده می‌شود که نشان از این دارد که نگارش طرح‌ها به‌همان سمتی می‌رود که ادبیات حماسی به‌آن نیازمند است.

 

وی تصریح کرد: هیات داوران این جایزه را قاسمعلی فراست، علی‌اصغر عزتی‌پاک، حسین شهرستانی و زهرا زواریان تشکیل می‌دهند که تا 25 آذر‌ ماه طرح‌ها را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهند و پس از آن اسامی صاحبان طرح‌های برگزیده اعلام می‌شود.

 

تشکری با تاکید بر اینکه این رویداد، جایزه داستان‌های حماسی است و نه جشنواره، خاطرنشان کرد: جشنواره به‌سمت و سویی متفاوت حرکت می‌کند، اما در جایزه داستان‌های حماسی یک جریان مشاوره‌ای در طول کار وجود دارد، به‌طوری که نویسندگان با دبیرخانه جایزه داستان‌های حماسی در مورد پیشبرد طرح‌ها و نگارش داستان‌ها گفت‌وگو و تعامل دارند.

 

دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی درباره نحوه انتخاب آثار برتر گفت: 15 طرح برگزیده توسط داوران مجوز ورود به‌مرحله بعدی را پیدا می‌کنند که البته ممکن است با توجه به‌کیفیت آثار و نظر هیات داوران، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی سازوکاری را برای افزایش تعداد برگزیدگان در این مرحله در نظر بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در نهایت پس از نگارش داستان‌ها و رقابت بین نویسندگان، رتبه‌های برتر اول تا سوم مشخص می‌شوند، افزود: به‌تمامی 15 طرح برگزیده در مرحله اول در راستای حمایت از نگارش داستان‌های حماسی، مبلغ 4 میلیون تومان تعلق می‌گیرند و منتخبی از داستان‌ها در قالب کتاب منتشر و در مراسم اعلام نتایج نهایی رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار