مدیرکل تعزیرات قم:
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: عرضه 25 قلم کالایی که ارز دولتی با نرخ 42 هزار ریال به آنها اختصاص یافته خارج از شبکه انجام می شود و نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 05 December 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: روزانه گشت های مشترکی با اتاق اصناف، شرکت پخش فرآورده های نفتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده از این بازدیدها میزان تخلف های مربوط به احتکار و امتناع از عرضه و اختفاء کالا در استان روند کاهشی پیدا کرده ولی گران فروشی افزایش یافته است.

وی با اشاره به عرضه خارج از شبکه برخی از کالاها تصریح کرد: در حال حاضر عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی به شدت زیاد است و برای عرضه خارج از شبکه محصول های پتروشیمی نیز 16 پرونده تشکیل شده که جریمه تعیین شده برای 13 مورد از این افراد متخلف بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است.

ریاضی با بیان اینکه به علت غیابی بودن آراء صادر شده برای متهمان هنوز به آنها دسترسی نداریم، همکاری دستگاه های دیگر از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات را برای شناسایی آنها خواستار شد و افزود: علاوه بر فرآورده های نفتی و مواد پتروشیمی عرضه خارج از شبکه دارو نیز زیاد است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم تصریح کرد: عرضه خارج از شبکه در قالب قاچاق صورت می گیرد و باید از سوی مسئولان استانی و کشوری برای جلوگیری از این اقدام های مجرمانه تدابیری اتخاذ و پیش بینی شود.

قیمت هر کیلو جوجه یک روزه گوشتی 16.5 درصد افزایش پیدا کرد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با اشاره به گزارشی از نوسانات نرخ 57 قلم کالاهای اساسی در 2 هفته گذشته افزود: به غیر از قیمت جوجه یک روزه که 16.5 درصد افزایش یافته، قیمت بقیه کالاها کمتر از 10 درصد افزایش داشته است.

احمد رضا سمیعی نسب افزود: قیمت 47 درصد از این تعداد کالا نسبت به میانگین کشوری کمتر، 32 درصد بالاتر و 21 درصد نیز برابر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت توسط بازرسان اتاق اصناف استان در مجموع یک هزار و 42 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و 79 مورد پرونده تخلف نیز به ارزش 2 میلیارد و 62 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد بازرسی های سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز 2 هزار و 290 مورد بوده که در جریان آن 158 پرونده به ارزش یک میلیارد و 736 میلیون ریال تشکیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار