مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از آمادگی این استان برای افزایش تبادلات گردشگری با پاکستان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 03 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در دیدار با محمود بخاری کنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد اظهار کرد: آمادگی داریم تمایلات و مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان را به تبادلات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنیم.

مکرمی‌فر برگزاری نمایشگاه دوره‌ای تاریخ خراسان در شهرهای پاکستان را پیشنهاد کرد و افزود: علاوه بر توسعه و تبادل گردشگر بین خراسان رضوی و پاکستان، در زمینه‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه  آثار تاریخی- تمدنی نیز آمادگی داریم.

وی همچنین به ظرفیت‌هایی از جمله گوهرسنگ‌های خراسان رضوی اشاره و گفت: 20 هزار نفر در مشهد در زمینه سنگ‌های قیمتی مشغول به کار هستند و از سال 2016 به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شده است.

مکرمی فر با بیان این که فیروزه خراسان بهترین و با کیفیت‌ترین فیروزه جهان است، ادامه داد: سنگ‌های عقیق، حدید، شرف الشمس از جمله ظرفیت‌های سنگ های قیمتی در استان است.

محمود بخاری؛ کنسول پاکستان در مشهد نیز با بیان این که علامه  اقبال فصل مشترک زبان و ادبیات فارسی و پاکستان است، گفت: روابط ما عمیق‌تر و قدیمی‌تر از تاریخ جمهوری اسلامی پاکستان است.

وی برای تبادل اشیا فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های مشترک اعلام آمادگی کرد و افزود: این موضوع باید مکاتبات آن انجام شود و این موضوع به مقامات کشورپاکستان منتقل شود. با توجه به خواهرخواندگی لاهور و مشهد، باید تبادل اشیاء موزه خراسان با موزه این شهر انجام شود و در موزه لاهور به نمایش گذاشته شود.

محمد رکنی؛ مدیر موزه منطقه‌ای خراسان نیز در این دیدار گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی فیلم و ... را می‌توانیم در موزه خراسان برگزار کنیم.موزه  خراسان می‌تواند نقطه اتصال خراسانی‌ها با تاریخ و فرهنگ پاکستان باشد.فیلم‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می‌تواند در سالن همایش‌های موزه خراسان به نمایش گذاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار