هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شده است.
کد خبر: ۶۸۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 01 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری؛ زهرا سیاح با اشاره به اهدای اعضای 13 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: تاکنون بیش از ۳۰ پیوند کلیه با سخاوت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در استان انجام شده است.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته جاری اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی در استان به ده بیمار زندگی دوباره بخشید.
وی در خصوص این اهدای اعضا، اضافه کرد: مرحومه سکینه کریمی بروجنی ۳۴ ساله ومرحوم صادق جباری ۲۸ ساله در اثر سانحه تصادف در بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) بروجن و شهدای لردگان  بستری بودند.
سیاح ادامه داد: متأسفانه مرگ مغزی این دو بیمار به علت خونریزی مغزی شدید در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد اعلام و پس از تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان‌، با رضایت خانواده اعضای بدن آن‌ها به بیماران نیازمند اهدا شد.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: کبدها به شیراز، دریچه‌های قلب به تهران منتقل و دو کلیه نیز به دو بیمار ۳۳ و 42 ساله در استان پیوند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار