مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت:اجرای طرح تربیت دانش آموزان دادرس برای اجرای مانور زلزله وسایر حوادث احتمالی در ۵۰۰ مدرسه خراسان رضوی انجام شده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 28 November 2018

به گزارش تابناک : سید مجتبی احمدی ظهر چهارشنبه در حاشیه  بیستمین مانور سراسری زلزله وایمنی در مدارس مشهد و خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مانورهای امسال با شعار «مدارس ایمن-جامعه تاب آور» در حالی برگزار می شود که برگزاری این مانورها، برای ارتقای آمادگی جامعه امری ضروری است و دراین راستا از توجه به آموزش ها و نقش خودامدادی افراد وخانواده ها نباید غفلت شود.

وی افزود:به ۷۶ نفر از مربیان مدارس مشهد برای اجرای بهینه مانور زلزله امسال آموزشهای لازم داده شده بود و تربیت دانش آموزان آماده در مخاطرات (دادرس)برای اجرای طرح مانور زلزله وسایر حوادث احتمالی در ۹۶ مدرسه در مشهد ونیز ۵۰۰ مدرسه در سطح استان انجام شده که این ظرفیت برای آمادگی هرچه بیشتر در حوادث موثر ومغتنم است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد:انجام اینگونه مانورها  برای یادگیری پناهگیری و تخلیه ایمن است و هشتم آذرماه روز آمادگی در برابر زلزله بهانه ای است برای یادگیری وآمادگی که خود به کاهش پیامدهای منفی و خسارات ناشی از زلزله کمک می کند و در نهایت منجر به شکل گیری جامعه ای تاب آور و ایمن در برابر زلزله و بلایا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مانور به صورت همزمان در همه مدارس  شهرستانهای استان برگزار شد که در هر شهر یک مدرسه به عنوان منتخب و با حضور نهادهای امدادی و مسئولان استانی وشهری برای این مانور برگزیده شده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار