مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار زوج به مشهد مقدس اعزام و در کارگاه‌های ازدواج دانشجویی شرکت کنند.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ 25 November 2018

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار زوج به مشهد مقدس اعزام و در کارگاه‌های ازدواج دانشجویی شرکت کنند.
 بلاغ، حجت‌الاسلام احمد اسلامی در نشست خبری بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در دانشگاه پیام نور ساری اظهار کرد: در سالیان اولیه ازدواج دانشجویی فقط در دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می‌شد.

وی افزود: از سال ۸۹ به بعد دوره معرفتی با ارتقای سلامت خانواده با محور تعالیم و تدابیری آموزش‌های مهارت‌های زندگی در جوار حرم امام رضا(ع) و دوره‌ها با کارگاه‌های مختلف در حوزه آموزش‌های مسائل خانواده برگزار می‌شود.

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: دو نوع پایش در ازدواج دانشجویی به دستور مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت از سال 85 تا 96 تماس تلفنی با هزار و ۶۱ دانشجو سلامت زندگی آنها پایش شد که دوره طرح ازدواج دانشجویی در مشهد گذراندند کمتر از سه درصد و پایش در سازمان ثبت احوال این آمار هفت درصد بوده است که و بسیار امیدبخش و نسبت قوام زندگی از سایرین در جامعه بیشتر بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امسال اولین سال مسؤولیت ستاد دانشجویی مازندران به دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور سپرده شده است.

اسلامی با بیان اینکه تاکنون پایش استانی ازدواج دانشجویی صورت نگرفته است، بیان کرد: سال آینده در مازندران پایش از زوج‌های سالیان گذشته به صورت تلفنی و ثبت احوال صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طرح ستاد ازدواج دانشجویی از آذر امسال شروع می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد و دوره عقد مجاز برای شرکت در ازدواج دانشجویی از اول فروردین ۹۶ تا اول آذر ۹۷ می‌توانند در این دوره شرکت کنند و مهلت ثبت‌نام ۳۰ دی ۹۷ است.

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها و موسسات می‌توانند در دوره ازدواج دانشجویی شرکت کنند، گفت: در استان مازندران بیش از ۱۳۰ واحد دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد، دولتی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور وجود دارد که شامل طرح می‌شوند و همه دانشجویان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این مسؤول با بیان اینکه از سال قبل ۶۲۵ زوج دانشجو به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس اعزام شوند و در کارگاه‌های ازدواج دانشجویی شرکت کنند و برای شرکت در این دوره‌ها تنها یک زوج آقا یا خانم دانشجو باشند کافی است.

اسلامی ادامه داد: سایت رسمی ستاد ازدواج دانشجویی ezdevaj.org است و برای ثبت‌نام اصل عقدنامه، اصل شناسنامه و کارت ملی معتبر نیاز است، در دانشگاه‌هایی که دارای نهاد رهبری مستقل هستند دانشجویان به نهاد رهبری و در صورت نداشتن دفتر نهاد رهبری به مسؤولان فرهنگی دانشگاه برای دادن مدارک مراجعه کنند.

وی برنامه‌های شاخص این کارگاه‌های ازدواج دانشجویی را فرصت عاشقی، ازدواج پایدار با قرائت پیمان نامه ها، آشیانه، آینه شعمدان مخصوص زوجینی که مهریه آنها ۱۴ سکه است، دردانه، مادرانه ، مهرو ماه، آنلاین با خدا، تماشا، با من قدم بزن، ایستگاه زندگی، غرفه‌ها، محافل شبانه از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران بیان کرد: در سال گذشته به صورت متمرکز با مدیریت دانشگاه پیام نور 100 زوج دانشجویی پیام نوربه مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اعزام به صورت کاروانی است، گفت: امسال در سه زمان تا اسفندماه به صورت کاروانی اعزام می‌‌شوند و در مشهد مقدس ستاد استقبال ویژه در اتوبوسرانی و ایستگاه قطار وجود دارد و از زوجین جوان استقبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار