رئیس فناوری های مکانیزه کشاورزی:
یزد - ایرنا - رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال 267 میلیارد ریال وام در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی به استان اختصاص یافت که 50 درصد آن تاکنون پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 24 November 2018

 اکبر شیخ علیشاهی در حاشیه بازدید از مناطق کشاورزی ابرکوه افزود: از ابتدای سال 97، 50درصد این منابع برای تجهیز، نوسازی و خرید ماشین‌آلات با باز پرداخت پنج ساله به کشاورزان پرداخت ‌شد.
وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای خرید تراکتور ،انواع کارندها ، تجهیزات واحدهای دامی و طیور، صنایع تبدیلی و آبزیان به 156 متقاضی پرداخت ‌شده است.
شیخ علیشاهی خاطرنشان کرد: با جذب و پرداخت این مبلغ تاکنون 370 دستگاه ماشین‌آلات شامل 40 دستگاه تراکتور، 330 دستگاه ادوات و تجهیزات واحدهای دام ، طیور، آبزی‌ پروری و ... به این بخش اضافه ‌شد.
این مسئول بخش کشاورزی استان ادامه داد: در صورتی که متقاضیان بتوانند شرایط دریافت وام را فراهم کنند، زمینه برای پرداخت تسهیلات فراهم است.
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی یزد اضافه کرد: هم‌اکنون چهار هزار و 800 دستگاه تراکتور و 20 دستگاه کمباین در بخش کشاورزی فعال است که از زمان ساخت 40 درصد این ماشین‌آلات بیش از 25 سال می گذرد.
وی ادامه داد: جایگزینی و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی علاوه بر کاهش 20 درصد مصرف سوخت در بخش مکانیزاسیون، افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی نیز تأثیر بسزایی دارد.
این مسئول با بیان اینکه رشد مکانیزاسیون حاصل توجه دولت در این بخش است، اظهار داشت: در آغاز کار دولت تدبیر و امید ضریب مکانیزاسیون استان 1.35 اسب بخار در هکتار مکانیزه بود که این رقم هم‌اکنون با توسعه خرید ماشین‌آلات به 1.72 اسب بخار در هکتار افزایش یافت.
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی یزد تصریح کرد: این استان با وجود خشکسالی و کم‌آبی در زمره مناطق عمده تولید محصول کشاورزی کشور قرار دارد که 72 هزار بهره‌بردار در این حوزه فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار