اختصاصی تابناک یزد؛
مدارس ابتدایی باید از آلودگی ها تصفیه شوند و بچه ها در مدارس ابتدایی بتوانند نفش بکشند و از یادگیری خود لذت ببرند. تغییر ماهیت تکالیف نیز باید مرتب تکرار شود و به تدریج به سمتی برویم که تکالیف در مدرسه انجام و در خانه تکالیف مهارت محور شود.
کد خبر: ۶۸۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 22 November 2018

وزیر آموزش و پرورش در نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی با اشاره به لزوم تغییر ماهیت کتاب های درسی و ایجاد رویکرد مهارت محوری در مدارس،اظهار داشت: سیاست مهم آموزش و پرورش مبنی بر حذف کتابهای درسی در دوره ابتدایی تا زمانی که بطحایی باشد، این سیاست باید محقق شود.

به گزارش «تابناک یزد»، نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی 30 آبان ماه با حضورسیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر، رضا مددی مشاور وزیر، محمدعلی طالبی سرپرست استانداری یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور و جمعی از معاونان آموزش ابتدایی و جامعه فرهنگیان در دانشگاه یزد با محوریت هویت، رشد و تعالی همه‌ جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت ‌یابی در کودکان دوره پیش‌ دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب ‌شناسی وضعیت کودکان و نحوه بازنمایی آن ها در الگو هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش ملی با بیان اینکه هویت یکی از مهمترین مولفه های شخصیتی است؛ اظهار داشت: هویت یکی از مهمترین مولفه های رفتاری و منش افراد است که در سنین کودکی شکل می گیرد. این مهم را نیز باید در نظر داشت که یکی از مهمترین محیط هایی که این هویت در آن شکل گرفته و عمق پیدا می کند، خانواده می باشد که متاسفانه در معرض تهدیدهای مختلف قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده ها بیشترین نقش را در هویت سازی کودکان ایفا می کنند اما گسست بین نسلی ایجاد شده، سهم خانواده ها را در تاثیرگذاری هویت در کودکان و نوجوانان و جوانان کاهش داده و در مقابل آن، سهم گروه همسالان در حال افزایش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش این وزارتخانه در هویت بخشی به  دانش آموزان،بیان کرد: در دوره پیش دبستانی سیاست ما در تعمیق هویت بچه ها، ارتباط و تعامل بیشتر با خانواده ها و آموزش خانواده هاست که برنامه های متعددی در دست اقدام در این زمینه داریم.البته همه گروه همسالان در مدرسه و تحت مدیریت و اختیار آموزش و پرورش نیستند اما اگر کیفیت کار تعلیم و تربیت در مدرسه افزایش یابد می توانیم این فرصت مناسب را به داخل مدرسه بکشیم.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: جای خالی خانواده را باید مدرسه پر کند و بتواند محیطی ایجاد کند که بچه ها در مدرسه نقش الگوبرداری و تعمیق هویت خود را از محیط مدرسه و برنامه های آموزشی مدرسه کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از حجم کتب آموزشی دوره تحصیلی دانش آموزان، اظهار داشت: حذف کتابهای درسی در دوره ابتدایی گام اول می باشد و مسئولیت اصلی آن با معاونت آموزش ابتدایی بوده و این سیاست مهم آموزش و پرورش است و تا زمانی که بطحایی باشد، این سیاست باید محقق شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مدارس ابتدایی ما باید از این آلودگی ها تصفیه شود و بچه ها باید در مدارس ابتدایی بتوانند نفش بکشند و از یادگیری خود لذت ببرند.ت غییر ماهیت تکالیف نیز باید مرتب تکرار شود البته نگفتیم تکالیف حذف شود بلکه گفتیم ماهیت آن تغییر کند و باید به تدریج به سمتی برویم که تکالیف در مدرسه انجام شود و در خانه تکالیف باید مهارت محور شود.

گفتنی است در این همایش ملی، نمایش "مشق بی مشق" از سوی سجاد اسماعیلی دانش آموز بازیگر و مجری خردسال یزدی،با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اجرا شد و در این نمایش به موضوع حذف تکلیف شب مدرسه در منزل و جایگزینی آن با تکلیف مهارت آموزی دانش آموزان پرداخته شد.


سجاد اسماعیلی در پایان نمایش از تلاش ها و اقدامات وزیر آموزش و پرورش در حذف تکلیف شب مدرسه در منزل، قدردانی و توپی را که در اجرای نمایش در دست داشت به وزیر آموزش و پرورش اهدا کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار