مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد خبر داد؛
میزبانی این رویداد مهم اتفاق فرخنده ای است که نقش مهمی در معرفی ظرفیت های یزد و ارتقای این هنر در استان دارد.
کد خبر: ۶۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 22 November 2018

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با هنرمندان استان یزد از برگزاری جشنواره سرو نقره ای در استان یزد خبر داد.

 به گزارش «تابناک یزد»، عصر چهارشنبه 30 آبان ماه، هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدر همراهی با همکاران، در جمع هنرمندان و اهالی رسانه و مطبوعات استان با اشاره برگزاری جشنواره گرافیگی سرو نقره ای در یزد، اظهار داشت: میزبانی این رویداد مهم اتفاق فرخنده ای است که نقش مهمی در معرفی ظرفیت های یزد و ارتقای این هنر در استان دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: جهانی شدن شهر یزد سبب شده تا اهمیت برگزاری سایر جشنواره های هنری در ابعاد مختلف دوچندان شود و حضور فعال تر هنرمندان این استان و همکاری و پیگیری مسئولان را در پی داشته باشد.

مظفری با بیان اینکه هنرمندان از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی یزد نسبت به معرفی استان دغدغه مند باشند؛ تاکید کرد: این قشر فرهیخته باید در سطح دنیا و کشور بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند؛ در این راستا نقش حمایت و همراهی مسئولان در ارتقای فرهنگی به خصوص عرصه های هنری و توسعه آن بر هیچ فردی پوشیده نیست.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم برگزاری گالری های هنری با رویکرد معرفی استان یزد در سطح کشور، اظهار داشت: استان یزد باید شرایطی را فراهم آورد تا هنرمندان از سراسر کشور به فستیوال های فرهنگی و هنری استان حضور یابند و با ارائه برنامه های متنوع و مناسب، نسبت به معرفی تاریخ و تمدن این دیار اقدام کنند.

در ادامه این نشست هنرمندان یزدی خواستار حمایت مضاعف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضرورت توجه بیشتر به آنها، اختصاص بودجه، برپایی نمایشگاه های مختلف و راه اندازی گالری و موزه بزرگ هنرهای تجسمی در این استان شدند.

شایان ذکر است پس از متوقف شدن برگزاری دوسالانه گرافیک در مقطعی انجمن طراحان گرافیک تصمیم گرفتند که دوسالانه سرو نقره ای را برای نمایش آثار اعضای انجمن طراحان گرافیک ترتیب دهند و اولین سروهای نقره ای در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و در هفت سال اخیر این رویداد به صورت متناوب هر دو سال یک بار برگزار شده است. در سال جاری چهار استان فارس، کرمانشاه، گیلان و فارس نیز میزبان سرو نقره ای هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار