سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه صادرات غیرنفتی در کشور گفت: دیپلماسی اقتصادی در داخل و خارج نقش تعیین کننده‌ای در توسعه صادرات غیرنفتی دارد از این رو ما نیازمند تقویت دیپلماسی اقتصادی خود در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.
کد خبر: ۶۸۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 22 November 2018

به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز، اظهار کرد: امروز باید دستگاه دیپلماسی با تلاشی مضاعف فضا را در آن طرف مرزها برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما تصویب کند و این مهم با تعامل دو جانبه میسر خواهد بود.

وی خاطرنشان‌ کرد: امروز باید حاکمیت دیپلماسی مناسبی را بدون جناح بندی جدیدی در دنیا با عقلانیت و تعامل ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور گفت: امروز دوران سختی را میگذرانیم به اعتقاد من وضعیت حاکم حاصل سوء مدیریتی است که داشته ایم و راه حل این مشکلات نیز به مدیریت برمی‌گردد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: افراد باید در سیستم دولتی مسئولیت های خود را درست انجام داده و پاسخگوی عملکرد خود باشند امروز معنا ندارد بخش دولتی از گمرکی گله مند باشد که زیر مجموعه دولت است.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در سیستم اداری گفت : فساد حاکم در سیستم اداری قابل انکار نیست، این فساد کمر کشور را دارد می شکند.

رحمتی حمایت همه جانبه از فعالان بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت:کسی که در شرایط فعلی کار تولیدی می کند کارش از عبادت بالاتر است، ما به عنوان حکومت دینی چه میخواهیم تلاش همه ماد باید ایجاد ارزش در این بخش ها باشد و کسی که برای معیشت حداقلی مردمی تلاش می کند باید مورد حمایت و احترام قرار گیرد.

رحمتی خواستار ورود و جدی دولت به بحث موانع و مشکلات فعالیت های بخش خصوصی شد در امر صادرات شدو گفت: به عنوان کارگزار دولت درخواست دارم این موانع را برطرف کنیم، درددل‌هایی که توسط فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شود باید در جمع های تخصصی تبدیل به راه کار شده واین راهکارها به دستور العمل تبدیل شود و از طریق ارائه لوایح به مجلس موانع قانونی نیز حل شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دیگر زمان صحبت کردن صرف گذشته است خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که ما مدیران درآمد و هزینه است و ما آموزش های لازم را همسو با مدل های جدید اقتصادی برای برون رفت از مشکلات ندیده ایم از این رو برای رفع مشکلات نیازمند همراهی بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: حداقل هنر ما در استان این می تواند باشد که به عنوان یک‌پایلوت از این قوانین و مقرارات دست و پا‌گیر بکاهیم و جلوی رفتارهای بازدانده را بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار