دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی با رقابت 20 تیم از مراکز علمی کاربردی مختلف استان با محوریت مهارت، اشتغال و کارآفرینی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 22 November 2018
به گزارش تابناک : رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد گفت: اهداف برگزاری  مسابقات شامل ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی تعامل گفتمانی در مراکز آموزشی در حوزه مهارتی، تقویت سازوکار تولید گفتمان مهارت‌محور بر اساس گفتگو تعاملی در مراکز آموزشی، تضارب آرا و حاکم شدن فضا علمی و اخلاقی با رعایت اخلاق و منطق گفتگو در محیط دانشگاهی است.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احمد افروغی شامگاه گذشته در اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی که با محوریت مهارت، اشتغال و کارآفرینی  در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصمیم گرفته است که مسابقات مناظره دانشجویی در استان یزد برگزار گردد. جهاد دانشگاهی استان نیز متولی و مبتکر مسابقات مناظره دانشجویی است.
 
 وی افزود: این مسابقات در سطح استان برگزار و افراد منتخب برای شرکت در مسابقات ملی به استانیزد اعزام خواهند شد. 
 
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این مسابقات شامل ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی تعامل گفتمانی در مراکز آموزشی در حوزه مهارتی، تقویت سازوکار تولید گفتمان مهارت‌محور بر اساس گفتگو تعاملی در مراکز آموزشی، تضارب آرا و حاکم شدن فضا علمی و اخلاقی با رعایت اخلاق و منطق گفتگو در محیط دانشگاهی است.
 
افروغی در ادامه گفت: همچنین ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای طرح آزادانه آرا، دیدگاه و سوالات پیرامون موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شغلی در جامعه و آگاهی از نظرات مختلف در محیط آموزشی، ارتقا مهارت‌های منطقی، گفتاری و روحیه کار تیمی دانشجویان جهت تبیین و دفاع از آرا و دیدگاه اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی خویش نیز از اهداف برگزاری این مسابقات است.
 
وی اضافه کرد: موضوع مناظره مهارت اشتغال و کارآفرینی تعیین شده است. در واحد استان خراسان، برگزاری این مسابقات به‌وسیله مرکز علمی دانشگاهی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد و معرفی تیم‌های استان خراسان رضوی به یزد در بازه 10 روزه انجام گرفته است.
 
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان کرد: 20 تیم از مراکز علمی کاربردی مختلف استان در این مسابقات ثبت نام کردند. همچنین در جلسه توجیهی، قوانین و مقررات این مسابقه را  به دانشجویان تشریح کردیم.
 
افروغی تصریح کرد: برای ارتقا سطح کیفی تیم‌ها، کارگاه آموزشی در محل کتابخانه جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد که به صورت کارگاهی و عملی، تیم‌ها بدر مورد گزاره مورد نظر خود بحث و مناظره کردند تا برای مسابقه آمادگی لازم را کسب کنند. 
 
وی افزود: مسابقات از تاریخ 27 الی 30 آبان آغاز شده و در چهار مرحله برگزار گردید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار