شهردار مشهد مقدس گفت: پیگیر هستم تا از طریق شورای شهر مشهد، خیابانی در مشهد به نام خواجه نظام الملک توسی نامگذاری شود.
کد خبر: ۶۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 21 November 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا کلایی ظهر امروز در همایش خواجه نظام الملک توسی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: خواجه نظام‌الملک به عنوان نمادی از اندیشه خراسان، علاوه بر اهمیت در حوزه‌های سیاست می‌تواند برای ما الهام‌بخش هم باشد. از این جهت می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد که وابسته به مکتب خراسان است و این مکتب حرف‌های فراوانی برای ایران داشته و دارد. خراسان علاوه‌بر آنکه مهم بوده، در بسیاری از مواقع نجات‌بخش هم بوده است.

شهردار مشهدمقدس افزود: در بسیاری از موارد که ایران در معرض انحطاط قرار گرفته، خراسان به ایران کمک کرده است. در دوران خلفای عباسی خراسان با کمک زبان فارسی توانست به یاری ایران بشتابد. خواجه نظام‌الملک سنت حکومت‌داری در ایران را به رشته تحریر درآورد، اما در زمانه بعد از او هم افرادی از دیار خراسان به کمک ایران شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز خواجه نظام می‌تواند منبع الهام باشد و عملگرایی و احقاق قانون را به ما یادآور شود. عملگرا بودن امروز به شدت در جامعه احساس می‌شود، اما اینکه چگونه این عملگرایی ترویج یابد و چگونه می‌تواند خراسان به ایران کمک کند به نظر می‌رسد تاکید بر مفاهیم هویت ملی این مسیر را آغاز کند.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه امروز برگزاری هزاره خواجه نظام‌الملک را به فال نیک می‌گیریم تصریح کرد: بازنمایی مکتب خراسان و هویت ملی بسیار ارزشمند است. از نظر من شهروند مشهدی می‌تواند به هویت خود افتخار کند و باید این هویت را کشف کرد.

کلائی گفت: من حتما به دنبال آن هستم که خیابانی به نام خواجه نظام‌المک داشته باشیم و این تنها نماد است. بایستی اندیشه منحصر به فردی برای پیشرفت داشته باشیم. برای مدیریت شهری، پارک دانشگاه نیاز داریم و گویی زمان اندک و ضرورت فراوان است. همه ما بایستی بر محوریت هویت ملی و نقش خراسان برای  نجات ایران تلاش کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار