دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان فارس گفت: بر اساس آمارها طلاق زیر چهار سال زندگی مشترک در شیراز از ۴۸ درصد در سال ۸۹ به ۲۸ درصد در زمان کنونی کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۸۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 20 November 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در جمع کارکنان دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: با تلاش متولیان طرح بهار نکو، آمار طلاق در استان فارس کاهش یافته و این طرح توانسته در استحکام‌بخشی زندگی و مهارت‌های زوجین موفق عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از مسئولان استان خواست با حمایت‌های بیشتر خود برای همه گیر شدن طرح بهار نکو در استان و همچنین در کشور تلاش مضاعفی داشته باشند چراکه وقوع حتی یک مورد طلاق نگران‌کننده است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: طرح بهار نکو برای نخستین مرتبه در کشور، با هدف افزایش آگاهی دختران و پسران پیش از شروع زندگی مشترک، در شیراز آغاز و موفقیت آن موجب شد این طرح به صورت رسمی در برخی از نقاط کشور به اجرا درآید.

حجت‌الاسلام حمید مقامی با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده از ثبت احوال استان مدت زمان زندگی مشترک زناشویی زوج‌های استان فارس افزایش یافته است تصریح کرد: بر اساس آمارها طلاق زیر چهار سال زندگی مشترک در شیراز از 48 درصد در سال 89 به 28 درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان فارس گفت: استان فارس در زمینه ایجاد مراکز بهارنکو در کشور پیشتاز است و با انجام مشاوره‌های هنگام عقد در کاهش آمار طلاق در فارس نقش موثری داشته است.

حجت‌الاسلام مقامی افزود: آگاهی‌بخشیدن به زوجین در آشنایی با احکام و حقوق زوج‌ها و مسائل جنسی، ارتباط مدوام با زوج‌ها به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج با هدف تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل صالح، توانمندسازی خانواده‌ها در تربیت نیروهای متعهد و کارآمد در زمینه خانواده از جمله کارکردهای مرکز بهار نکو است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که در حال حاضر، زوج‌هایی که در کشور قصد ازدواج دارند پس از گذراندن آزمایش‌های لازم در یک کلاس یک و نیم ساعته شرکت می‌کنند که بیشتر مسائل بهداشت جنسی به آنها آموزش داده می‌شود، بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد برای افرادی که قصد شروع یک زندگی را دارند، این آموزه‌ها کافی نیست.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به دو شیوه الزامی و اختیاری برای ارائه آموزش‌های این طرح، گفت: در آموزش‌های الزامی پیش از عقد، زوج‌ها به صورت جداگانه 6 ساعت در کلاس‌های پیش از عقد شرکت می‌کنند و در آموزه‌های اختیاری پس از عقد، زوج‌ها تا پنج سال پس از عقد از خدمات مرکز مانند کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و همایش‌ها استفاده می‌کنند.

برچسب ها: آمار ، کاهش ، طلاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار