شهردار مشهد گفت: اگر ما بخواهیم برای موفقیت اداره شهر مشهد یک میثاق واحد را در نظر بگیریم می‌تواند برنامه 97 ـ 1400 باشد، این برنامه بر حکمروایی شهری، شفافیت، عدالت‌محوری و اجتماع‌محوری نهادینه شده است و از آرزوهای ماست که شهر مشهد عدالت‌محورتر شود.
کد خبر: ۶۸۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 19 November 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا کلایی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد که در سالن جلسات علنی این شورا برگزار شد، با قدردانی از اقدامات حضور تقی‌زاده خامسی و ابراز تأسف از عدم حضور وی در مشهد، گفت: بدون شک خادمی حضرت رضا(ع) با تصویب یک قانون یا اجرای آن از گردن کسی برداشته نشده و تاج افتخاری خادمی حضرت رضا(ع) بر سر مهندس تقی‌زاده خامسی است، خدمات و فرصت‌هایی که توسط وی فراهم شد قطعا و یقینا در کارنامه وی و شهر مشهد ثبت می‌شود و مطمئن هستم این خادمی در طول زمان برکات خود را دارد.

شهردار مشهد اظهار کرد: هم به‌لحاظ وضعیت فعلی شهر و هم از نظر پتانسیل‌ها کار مهمی در پیش داریم، شهری که به‌دست ما سپرده شده دارای زمینه‌های فراوان برای رشد و توسعه است و مجموعه‌ای از شیعیان منطقه و جهان چشم امیدشان به‌شهر مشهد است، بنابراین کارآمدی در اداره شهر می‌تواند برای همه آن‌ها خوشحال کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ادای این امانت زمان نداریم، بیان کرد: از امروز بایستی برای حرکت شتاب بگیریم و ضمن امتداد مسیر گذشته، شتاب بیشتری به‌فعالیت‌ها دهیم که این اقدام در درجه اول باید توسط من و همکارانم در شهرداری مشهد انجام شود و بتوانیم وظیفه اصلی اداره شهر را برعهده بگیریم، و اگر فقط و فقط یک وظیفه برای شهردار مشهد نوشته شود همسو کردن تمام ذی‌نفعانی است که برای بهتر کردن شهر مشهد می‌توانند اثر بگذارند است، گرچه زمان برای اینکار کم داریم و باید شبانه‌روز کار کنیم و در این مسیر نیازمند برکاتی هستیم که خداوند می‌دهد.

کلایی ادامه داد: من و جوانانی کوچک‌تر از من مشهد را دوست داریم و معتقدیم مشهد شهر قدرتمندی است و این شهر می‌تواند شهر نمونه‌ای در سطح ملی و به‌لحاظ عمومیت شاخص‌ها می‌تواند در کشور پیشرو باشد.

شهردار مشهد تأکید کرد: مشهد شهر ما و متعلق به امام رضا(ع) است، ظرفیت‌های این شهر را می‌شناسیم و به‌همین دلیل شهر را دوست داریم کما اینکه جوانان دیگری هم هستند که همین دوست داشتن مشهد محور فعالیت آنان است.

وی تشریح کرد: اتفاقی که شورای اسلامی شهر رقم زد، فارغ از انتقادات آقای حیدری به‌قانون، یک نوید مهم را می‌دهد و به‌نظر من یک قدرتی از شهر مشهد ساطع شده و آن پاسخ مثبتی است که مشهد به‌روح قانون مصوب و آینده گفت، شورای شهر در انتخاب اخیر خود به آینده بله گفت و از این لحاظ به‌عنوان یک نماد برای کشور مطرح می‌شود، تردید ندارم تلاش می‌کنیم که این بله را لبیک گفته باشیم، زیرا یک اتفاق ملی مهم بود.

کلایی متذکر شد: از همکاران مدیریت شهری این خواهش را دارم که همه توان خود را به‌کار گیرند، اگر امروز ما با مشکلات و معضلاتی در حوزه منابع انسانی در مشهد روبرو هستیم، ضعف از طرف من و امثال من بوده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم نکردیم، پایه شهرداری مشهد قدرت تخصصی آن است، همان‌طور که پایه شهر مشهد قدرتمندی است.

شهردار مشهد افزود:  در بسیاری از زمینه‌ها شهر مشهد نمونه است و برنامه‌ای که در افق 1397 تا 1400 برای شهر مشهد تدوین شده برنامه مدرن و پیشرویی است، اگر بخواهیم برای موفقیت اداره شهر مشهد یک میثاق واحد را در نظر بگیریم می‌تواند برنامه 97 ـ 1400 باشد، این برنامه بر حکمروایی شهری، شفافیت، عدالت‌محوری و اجتماع‌محوری نهادینه شده است، یکی از آروزهای ماست که شهر مشهد عدالت‌محورتر شود.

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی که در برنامه دیده شده، مهم و محوری است، تأکید کرد: بسیاری از خواسته‌های مردم در زمینه فساد و رانت‌جویی در هوشمندسازی نهفته است، مدیریت دانش‌محور و همچنین سلامت مردم و خدماتی که باید به‌طور شایسته برای مردم ارائه شود در برنامه پایه معرفی شده و در تمام آن گسترده شده است، برنامه مشهد را یک شهر فراملی می‌بیند و این خواسته ما است.

کلایی با بیان اینکه فکر می‌کنم برنامه‌ای که به‌عنوان میثاق و توانمندی مدیریت و بدنه مدیریت شهری است، استفاده از مشاوره فرهیختگان در سطوح ملی و بین‌المللی است، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند ما را در رسیدن به این اهداف موفق کند اما نباید فراموش کرد که همه ما مشغول کار هستیم تا به‌مردم خدمت ارائه دهیم و آثار این خدمت در رضایت خاطر آنان در زندگی بنشیند، نباید درگیر سانتی‌مانتالیسمی شویم که خدمت کف خیابانی به‌مردم را فراموش کند.

شهردار مشهد متذکر شد: این موضوع را به‌خودم و همکاران خود تذکر می‌دهم که در جمع مردم باشند، زیرا نمی‌شود در برنامه سخن از عدالت‌محوری باشد و حضور در حاشیه شهرمان کم باشد، محوریت کار اجرایی وقتی با این حوزه‌ها است باید در آن حوزه نیز حضور داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم که در مسیر توسعه عدالت‌محوری به‌کسانی که تحت فشار هستند رسیدگی کرده و زندگی آنها را بهبود دهیم، یادآور شد: باید از کسانی که در این مسیر کمک می‌کنند استفاده شود و از غالب کسانی که می‌خواهند ذره‌ای از این بار را برای تحقق برنامه 94 ـ 1400 برداردند، دعوت می‌کنم زیرا پایان و نتیجه برای خود آنها است.

کلایی بیان کرد: همه قدرت شهر مشهد و همه توانی که مشهد دارد، مرهون یک اتفاق و مرهون یک حضور است، و برند شهر مشهد تابع حضور و نفس و دعای امام رضا(ع) است و از نفس حق آن حضرت و دعای خیرش استعانت می‌جوییم و امیدواریم بتوانیم در غالب خادم زائران و مجاوران حضرت ایفای نقش کنیم و اگر توانی می‌گذاریم به‌عشق آن حضرت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار